Hoi Ton,
Bedankt voor je reactie.
Wat bedoel je precies met "dingen gaan niet vanzelf stuk"? Ik hoop dat je niet insinueert dat ik het zelf kapot gemaakt heb? Uiteraard is overal een oorzaak voor, maar slijtage in een apparaat zou ik toch onder de noemer "vanzelf" willen plaatsen. Uiteindelijk gaat alle electronica vanzelf stuk en bij moderne apparaten kan dat vaak nogal snel gebeuren.
Maar goed, ik vermoed niet dat er iets kapot is, want anders zou het met een reset niet tijdelijk te fixen zijn. Ik vermoed dat het software gerelateerd is omdat een factory reset het probleem tijdelijk oplost.
Mijn antwoorden op jouw vragen:
- Ik heb niet bijgehouden hoe lang het duurt voordat het helemaal niet meer werkt. Ik maak er namelijk niet vaak gebruik meer van omdat ik het zo'n beetje opgegeven heb. De laatste keer kon ik na een paar dagen met moeite een bluetooth verbinding voor elkaar krijgen. Ik moest een paar keer proberen en regelmatig viel de verbinding weer weg. Nu werkt deze helemaal niet meer. Internet radio probeer ik sowieso niet meer omdat je je nu blijkbaar opeens moet registreren. Dat was voorheen niet zo.
- Er doen zich regelmatig netwerkwijzigingen voor. Maar het is niet zo dat de Marantz niet meer werkt door een netwerkwijziging. Want de problemen treden op binnen een periode waarin geen wijzigingen aangebracht zijn.
- Ik heb geen logfiles.
- Er is van alles aangesloten, zoals een pc, een router, twee switches (Marantz zit nu achter router + switch, maar problemen waren er ook toen de Marantz rechtstreeks op de router zat), wifi repeater, tv, mobieltjes (via wifi uiteraard), media player, blueray speler en laptops.
- We hebben altijd Ziggo/UPC gehad, dus coax. We zijn laatst verhuisd en de problemen traden ook al op in het vorige huis. We hebben twee horizon box routers gehad en hebben nu een Media box XL.
- Ik heb geen test met de snelheid uitgevoerd, maar dit is het probleem niet.
- De specifieke omstandigheden zijn; altijd. als het eenmaal niet meer werkt krijg ik het ook niet meer aan de praat zonder factory reset.
Ik hoop dat je hier iets aan hebt.
Groeten,
Peter