Marantz cd-speler met regelbare uitgang

Gestart door Majortom, januari 09, 2008, 17:59:30

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Majortom

Hoi,

ik ben nieuw hier en ben een "hifiherintreder"; na een aantal jaren mijn cd's afgespeeld te hebben via mijn surroundset ( en dus uiteindelijk bijna niet meer naar muziek te luisteren) toch maar weer het besluit genomen een hifiset te gaan kopen.

Nu ben ik bijzonder gecharmeerd van elektrostaten (in het verleden ook MartinLogan Sequel II) gehad en ga ik binnenkort proefluisteren op de nieuwe aktieve Purity van ML. Deze slokken (als ze bevallen) wel het grootste deel van het budget op. Dus ben ik op zoek naar een cdspeler met regelbare uitgang, liefst via de afstandbediening.
In het verleden goede ervaringen gehad met marantz (PM 80, CD 10) dus wellicht is er nu bij marantz (evt. ook occasion) een betaalbare cdspeler te vinden. De merken die dat ook hebben (Wadia, Krell etc.) vallen niet binnen budget. Bovendien ben ik sowieso geen fan van extreem dure cd spelers, ik investeer liever meer in speakers en vertsterker.
Ik hoor graag suggesties....

Stadium III

Ik heb de cd 4000 gehad en die had dat

Je hebt daar ook gemodificeerde versie's van meschien is dat iets voor je
Marantz SR 8012 Klipsch atmos setup

5.2.4

thom


Jan

Vroeger had je regelbare line-out via een motorpotentiometer. Nu gaat het meestal digitaal. Of er nu veel verschil zit tussen maximale volumestand en wat zachter, weet ik niet.

Maurice

Waarom wil je trouwens persé een cd-speler met regelbare uitgang?
Rev. Maurice
Ordained Dudeist Priest at Dudeism, the Church of the Latter-Day Dude

Majortom

De Martin Logan Purity is volledig actief dus met een cd-speler met regelbare uitgang heb je geen versterker nodig; aangezien ik geen andere bronnen zal gebruiken dan de cd speler, heb ik in dat geval zelfs geen voorversterker nodig..

Het schijnt dat de nieuwe MartinLogans hun problemen vanuit het verleden, nl. de overgang tussen dynamische basspeaker en elektrostatisch midden/hoog grotendeels kwijt zijn. Ik vond ze toen al, ondanks voorgenoemd "probleem" beter dan prijsgelijke dynamische speakers. Ik heb nadat ik de ML ingeruild had ( technisch probleem) voor een Audio Physik Avanti II nooit meer mijn favoriete geluid teruggekregen.

Ik ga over twee weken proefluisteren ( :-D), dus ik ben benieuwd.

Maurice

De laatste series cd-spelers van marantz hebben geen regelbare uitgang zoals jij nodig hebt. Deze zijn namelijk digitaal en standaard bij aanzetten voluit. Fijnregeling is amper mogelijk.
Dus mijdt de XXXX serie (4000, 6000, 4001, 6002 etc).
Ik denk dat alleen de oudere series dit hebben, dus misschien toch op zoek naar een cd-10?
Rev. Maurice
Ordained Dudeist Priest at Dudeism, the Church of the Latter-Day Dude

Stadium III

Citaat van: Maurice op januari 10, 2008, 19:41:28
De laatste series cd-spelers van marantz hebben geen regelbare uitgang zoals jij nodig hebt. Deze zijn namelijk digitaal en standaard bij aanzetten voluit. Fijnregeling is amper mogelijk.
Dus mijdt de XXXX serie (4000, 6000, 4001, 6002 etc).
Ik denk dat alleen de oudere series dit hebben, dus misschien toch op zoek naar een cd-10?

De cd 4000 had dit wel !
Marantz SR 8012 Klipsch atmos setup

5.2.4

scanspeakman

#8
Citaat van: Stadium III op januari 10, 2008, 20:21:52
De cd 4000 had dit wel !

Uit eigen ervaring kan ik zeggen dat de CD6002 het in ieder geval niet heeft. Nou is die regelbare uitgang in veel spelers bagger (Wadia en kornuiten uitgezonderd, maar daarvoor moet je spaarvarken waarschijnlijk weer sneuvelen). Vroeger heb ik een zeer redelijke kenwood gehad met fixed en variable uitgang. Eerst gebruikte ik de variable direct op de eindversterker. Later noodgedwongen en preamp moeten toepassen vanwege meerdere bronnen maar de combi pre-amp met de fixed uitgang klonk dus zoveel beter dan directe verbinding via de variable uitgang. Ik had altijd geleerd de beste voorversterker een stuk kabel is maar daar ben ik dus enigszins van teruggekomen.

Kijk anders of je een simpel pre-ampje kan bouwen. Dan heb je voor een redelijk bedrag iets met in ieder geval een 10x betere volume regelaar en buffer dan wat er in cd-spelers met regelbare uitgang zit in de klasse waar je naar op zoek bent. (bijvoorbeeld de RelaiXed voorversterker van Sander Sassen in de nieuwe audio special van elektuur)

Scanspeakman

Majortom

Dank voor jullie snelle reacties..... notworthy

Ik ga maar gewoon eens luisteren naar de mogelijkheden die ze in de winkel aangeven; als er niets betaalbaars (hetzij als cd met regelbare uitgang of separate voorversterker beschikbaar is) ga ik maar eens tweedehands zoeken.

Ik hou jullie op de hoogte...