Citaat van: SB_Marantz op april 01, 2020, 12:38:07
Even een hersenspinsel:
Ik heb hier ooit van een niet meer aktief forumlid een 11s2 vergeleken met een 1060.
Buiten het feit dat wij geen verschillen konden waarnemen hebben de de s2 even bekeken en het stikte van de scheurende soldeerverbindingen. Het apparaat is toen aangepakt en heeft later het gebouw verlaten.
Ik vermoed dat het ding niet in orde is of misschien wel gemodificeerd met allerlei kwats?
Een functie test en een inwendige inspectie zal je verhaal bevestigen of ontkrachten.
Het apparaat is 100% OK en heeft in januari een servicebeurt gehad en een systeemtest bij audiorepair te Elst
en is 100% OK bevonden. Dit genoemde apparaat is namelijk door mij verkocht en wel in een periode,
dat ik deze reeds uit de 2e-handse verkoop had teruggetrokken (na te vele onzin aanbiedingen) met de intentie hier nog zeker 1 a 2 jaar mee te spelen. Want is was nog steeds tevreden met deze versterker.
Toen melde een koper zich bij mij of ik deze nog te koop had en hij bood me een prima prijs, waarbij
ik alsnog besloot om deze te verkopen. De verkoper is hier bij mij thuis geweest en heeft deze ca. 1 uur
hier uitgeprobeerd en beluisterd en dit allemaal zonder issues en naar volle tevredenheid.
Uiteindelijk heeft hij deze versterker gekocht en meteen meegenomen.
Later heeft hij me nog gebeld om mede te delen, dat alles tegenviel en het leek of er geen "power" uit
de versterker kwam. Daarop heb ik hem geadviseerd om alles na te lopen om mogelijke oorzaken uit te
kunnen sluiten. Kortom de gebruikelijke zaken, als meerdere bronnen aansluiten, alle ingangen te proberen,
checken of mute (att.) niet is ingeschakeld en ook het juist in fase zijn aangesloten van de luidsprekers,
is aan de orde gekomen.
De telefoongesprek is verder gewoon in goede harmonie verlopen en ik heb de verkoper gevraagd mij op de hoogte te houden van zijn bevindingen.
Het verraste mij, dan ook deze kwestie hier later nog op dit forum terug te lezen.
De verkoper zelf heeft tot op heden, met mij geen contact meer gezocht.