Citaat van: Stadium III op december 15, 2019, 18:51:04
Imax enhanced,
ik heb er nog niks concreets voor maar ik heb al wel uitgeplozen dat hij volgens mij met de crossovers aan de gang gaat
Ze willen idd een platform opzetten wat in beeld en geluid een stap vooruit is
tegenhanger Atmos met Vision in mijn ogen
Het zit erop iig
Alle receivers gaan toch met cross-overs aan de gang, of bedoel jij wat anders ?
Ik zie Imax als weer een speler in de verkrampte markt die geregeerd word door Dolby met de prima werkende Dolby Vision en Atmos.
DTSX is een (audio) manusje van alles , en Auro 3D zit vast geroest in zijn eigen ideeën qua speaker layout.
En dan is er nog HDR / HDR10+, dus op beeld gebied reeds 3 prima systemen.
Wat Imax daar aan toe wil voegen is nog niet duidelijk.
Wat Imax in ieder geval niet doet is Letterbox formaat, maar of dat een vooruitgang is ?
Zo krijg je de ondertitels weer in beeld
En het geluid word verzorgd de DTS dus niets nieuws, tenzij Imax/DTS dat vloer gedeelte gaan doen.
Als dat werkelijk het geval is zal Dolby daar direct 4 baans overheen gaan, zoals zij met alles doen.
Ben echt benieuwd of de vloerspeakers er gaan komen, en 2 naast de subwoofers op de vloer zeg ik geen nee tegen
Wat nog wel "grappig" is, is dat StormAudio zich ook in het Imax kamp geplaatst heeft.
En laat StormAudio nu ook een onderdeel van Auro zijn !!
Dan zou het zo worden:
DTS + Imax
Auro + Imax
Dolby + Dolby Vision
Maar goed, dit is allemaal wel speculatief ! (ach, eigenlijk alles wat Imax betreft op dit punt)
Maar gelukkig past Imax in iedere huiskamer..........
LOL
En in het volgende plaatje toch echt vloerspeakers voor en achter.
(maar misschien droom ik te veel of wil het te graag
)