Citaat van: Simon_Jaarsma op november 03, 2019, 15:28:14
450? meende dat die altijd 250wpc had. Hoe is die 500 trouwens tegenover de 510? En als een versterker tegen clippen aanstaat is dat toch niet gevaarlijk? Ik laat m'n 140 nog wel eens clippen.
Zoals je wel zult weten leveren oude Marantz versterkers meer power dan opgegeven.
Ik heb ooit een lijstje gemaakt van een aantal versterkers en gepost.
Een model 140 zou volgens het type nummer 2 x 70 Watt @ 8 Ohm leveren maar als je deze op de pijnbank zet kom je tegen de 100 of 100 uit...40 Vac @ 8 Ohm en dat is 100 Watt.
Als een versterker in de pieken een beetje clipped is dat nog niet zo'n ramp.
Wel wanneer je deze echt over zijn nek gaat jagen.
Komende op het modelletje 500 staat er in de specs al het e.e.a. wat geen enkele fabrikant doet.
In de beschrijving staat al vermeld typisch meer dan 300 Watt @ 8 Ohm.
Nou dat klopt.
De 510(M) is simpelweg een veel kleinere versterker en er is veel over geschreven zoals dit.
Ik heb mijn 510 weggedaan, simpelweg omdat ik deze niet mooi vond en de fan te luidruchtig.
Quote van e.o.a. figuur:
The Model 500 was a revelation to me and the rest of the audio industry. Capable of brutish amounts of power (far more powerful sounding than the Japanese receivers, like the 2500 and 2600) and far, far better sounding than the horrible 510/M which succeeded it. A big, ballsy, but highly detailed amp, the Model 500 is a credit to it's designers. It is an enormously complicated amp, very difficult to service, but rewarding to listen to.
Verder kan ik je met de testopstelling tijdens de meeting het e.e.a. laten zien samen met de andere gegadigden.
Zo ook het maximale vermogen net onder het clipping punt.....frequentie bereik, recht versterken etc etc.
img hosting