Dus als ik het goed begrijp zoek je een versterker met een zwart frontpaneel?
Vermogen....het over het paard getilde kindje......''watt''
denk je nodig te hebben?
Met je huidige luidsprekers kun je niet echt SPL produceren dus zou je dat willen heb je echt wat anders nodig en dus ook een dito versterker.
In je huidige situatie en trouwens ook de meeste heb je aan een versterker die max 15 WPC kan leveren ruim voldoende.
Als ik naar mijn set kijk:
Mijn kleinste versterker is de Marantz model 1030 en kan max ongeveer 20Wpc leveren onder clipping point.
De grootste model 500 levert 450 Wpc @ 8 Ohm/900@ 4 Ohm etc.
Heb ik dat vermogen nodig om van mijn muziek te genieten? NEE
Alleen als ik snoeihard wil draaien.
Wanneer je een versterker over de voedingsspanning jaagt en dus gaat clippen is dit gevaarlijk voor je luidsprekers.
Ook schrijf je dat wanneer de versterker goed klinkt op je speakers dat de speakers mogen blijven?
Een versterker klinkt niet maar versterkt het aangeboden signaal.
Je kunt dit beinvloeden met de toonregeling.
In 9 van de 10 gevallen luister ik altijd ''flat''wat niet wil zeggen dat je geen toonregeling zou mogen gebruiken.
Het zit er niet voor niets op.
Ik ken vele versterkers qua merk en type , Marantz is wel mijn specialiteit maar er zijn meerdere merken en types die erg goed zijn.
Maar nogmaals: Zonder een gedegen onderzoek aan de scope , DGM en visuele inspectie weet je eigenlijk niets van de daadwerkelijke staat ondanks dat je misschien ergens gaat kijken en het ding ogenschijnlijk goed werkt.
Wat is je huidige versterker en wat is de reden dat je naar een andere wil?
Dit lijkt me geen onbelangrijke vraag en zal veel duidelijk maken.
Of heb je er momenteel misschien geen?
Je post terug lezende over de Tannoy's lijkt het er op dat je niet tevreden bent over het klankkarakter?