Van transistor naar grossier in speakers...
Het begon met de aankoop van een Marantz SR7008 want ik wilde weer eens (fatsoenlijk) muziek kunnen luisteren thuis (de oude sony met een mankementje) stond al lang onaangesloten in de kast
Een vriend tipte mij dat Tannoy R1 icm een subje mij wel eens zouden kunnen bekoren (hij wist van mijn (soort van) ruimte probleem, door een in de weg staande kachel)
Affijn, tijdens mijn speurtocht vond ik een Set R1 voor eigenlijk te veel geld, dus liet ik die lopen, vervolgens dwaalde ik af en kwam niet veel later thuis met een set R3 én R2 (leuk zo een HT set)
Een dag later kon ik nog voor weinig geld een setje R1 ophalen en dacht zo een toffe HT set samen te stellen
Nog even een center er bij, subje aansluiten en voila... (ergens ging ik hier al volledig de mist in door volledig het ruimte probleem te negeren
)
Dat ruimte probleem was niet alleen van voren, maar van achter misschien nog wel erger
Na een babbeltje met vrouwlief kwam ik tot de conclusie volledig op het verkeerde spoort te zitten
Zij houd geheel niet van een hard/stevig/strak laag, voor het 'film kijken' hoeft een HT set voor haar dan ook niet zo, daar zit je dan met al die LS.
Niet veel later voegde zij daar aan toe dat zij de Tannoy allerminst fraai vond (past niet in het interieur) dus ik ging weer zoeken
Zo kwam ik uit bij een set Mission 705, oef...die klinken wel, maar zijn wel érg groot
Nu ja, de prijs was meer dan redelijk en daar kon ik geen buil aan vallen
Aanbetaald en as. weekend ophalen
Maar daar was de kous nog niet mee af... ik kwam 'per ongeluk' een set (zwarte) Mission 753 tegen, in goede staat voor een 2 cijferig bedrag, daar kun je ze niet voor laten staan, toch ?
Dus, die worden ook opgehaald en heb ik ineens heel veel LS
De R1 zijn inmiddels al weer verhuist, voor de R3 en R2 is een gegadigde
Van de mission gok ik dat vrouwlief het liefst de 753 ziet, maar ik ga ze toch stevig vergelijken/beluisteren en dan een keuze maken
Moraal van het verhaal...
Geen enkele, gewoon leuk om even te delen