Welke type speakers voor Atmos / DTSX maakt niets uit, die effecten staan op een dusdanig laag nivo qua volume dat zowat iedere speaker zal voldoen.
Bass is niet van belang dus het formaat kan ook klein blijven.
Denk dat het Atmos gedeelte nog minder doet, dus werkt, dan Surround Back.
En ook een goedkope(re) versterker zal als Atmos versterker nooit naar de clipping grens gestuurd worden, een paar watt is voldoende.
Een ander punt is wel dat dit type versterkers nagenoeg allemaal een zeer hoge ruis vloer hebben en al staan te ruisen en brommen uit de doos.
Het is echt allemaal zeer basic en dat zal je horen ook, ook al hangen de speakers tegen/in het plafond.
Ook het "karakter", zoals de versterker klinkt als een buizen versterker, of andere wazige beschrijvingen, want dat zijn het, maakt niet uit.
Audyssey trekt toch alles weer redelijk glad ook qua verschillen in klank kleur wat voor 95% door de speakers bepaald word en niet de versterker.
En maak je ook niet druk over plaatsing, ik heb die dingen door het hele huis gehad (was mijn vrouw ook heeeeeel blij mee
), als Front en Rear Height, als Top Front en Rear Height, als Top Middle, als 4x Dolby Enabled, en nu als DE Front, en ik kan je zeggen, in 99% van de films zal je het verschil in setup amper horen.
Dus zet ze neer of hang ze op waar het het beste uitkomt, of mooiste staat, en klaar.
Ook Dolby gecertificeerd (Dolby Enabled) of niet, maakt niet uit (ja, voor Dolby
) de versterker stuurt gewoon een signaal naar de Height speakers en die gaan spelen