Hallo Allemaal,
Na een tijdlang audioloos geweest te zijn (verhuizen, te veel hobby's en een versterker met kuren) werd het toch wel eens tijd om weer eens muziek in huis te brengen
Gecharmeerd van de Marantz modellen en de mogelijkheden van oa. internet radio, streaming diensten, bedienbaar vanaf telefoon/tablet ging ik op zoek
Ik vond een mooie SR7008, de vraagprijs lag boven budget, maar ik trok de stoute schoenen aan en stuurde de verkoper een berichtje, na wat heen en weer berichten ging de verkoper akkoord met mijn voorstel
Marantz SR7008
Logitech Squeezebox (ga ik niet meer gebruiken nu ik de marantz heb)
Samsung UE65KU6100
Ps4
Xbox live
Dreambox HD (niet meer in gebruik, gaat in de verkoop)
Bose melkpakjes (zonder de originele sub)
Yamaha Sub YST-SW300
-----
De speaker setting is eigenlijk verre van wat ik zou willen (de oude bose melkpakjes, de sub heb ik al eens van de hand gedaan en aangevuld met een yamaha sub die beter klonk)
Ik lees ook veel mee op het zelfbouwforum (na een tip van een vriend van me) en zou wel eens willen beginnen te bouwen aan een leuke (betaalbare set)
Vooral een probleem is de ruimte, niet dat er een gebrek aan is, maar waar de rechter speaker zou moeten komen te staan staat een grote houtkachel (170cm hoog) die zou het geluid deels afdekken, niet ideaal dus)
wellicht is een optie een set die uit 2 delen bestaat, hoog/mid en een losse laag, die kan ik dan net ff anders plaatsen en dan komt het beter uit....
Ik heb een hobby mancave met 2x 24m2 en genoeg machines en een CNC om iets leuks te knutselen
Toekomst....
Voor nu wel wat vragen mbt de versterker
1. Ik lees hier wel wat vragen/problemen met spotify, gaat dit werken via de app (sturen naar de versterker ?) ik heb namelijk (nog) geen spotify en als ik lid word maar het niet (kan) gebruik(en) dan is dat zonder
2. werkt de versterker ook met Deezer ?
3. kan ik de versterker ook bedienen/instellen via software op de pc (ipv app op de telefoon)