Hallo mede forummers,
Ik heb een probleempje, misschien heel klein (of niet) maar wel ontzettend irritant en storend.
Ik ben in het bezit van een Dussun D9 Multi Channel versterker welke er heel mooi uit ziet en op een klein dingetje na, heel goed functioneert.
Het rechter kanaal heeft een storing in het geluid. Het kanaal geeft signaal/muziek en werkt mee op de volume regeling maar het signaal wat er uitkomt is wel wat de bron aanstuurt maar geeft een geluid alsof hij net iets naast de FM-zender staat of beter nog verwoord, of de spreekspoel in de speaker beschadigd is.
Ik heb alles uitgesloten m.b.t. bekabeling en aansluitingen dus daar ligt het niet aan. Ik ben wat dat betreft A-technisch maar heb toch even de klep van de motor afgeschroefd en wat foto's gemaakt. Elke eindversterker in de kast heeft een aantal LED-lampjes welke ook allemaal branden dus het lijkt mij geen spanning probleem. De versterker heeft 5 speaker uitgangen (FR, FL, SR, LR en Center). FR en SR heb ik ook geprobeerd en op beide komt hetzelfde euvel voor.
Jullie voelen hem al aankomen wat de vraag wordt/is:
Is er iemand die dit fenomeen herkend en er ook de vinger op kan leggen wat het euvel zou kunnen zijn.Ik hoop dat er nog wat eer aan te behalen is want op zich is dit nog wel een hele mooie en goede tank van een versterker (32 kilo) met metalen AB en wat nog mooier is, je moet maar eens kijken naar de Red Rose Music M1 waar de naam Mark Levinson aan hangt.
Ik zie met veel belangstelling jullie reacties tegemoet.
Met vriendelijke groet,
Marcel