... in het verleden heb ik heel wat af gepriegeld met kabels. Een aantal voorbeelden die mij zo te binnen schieten:
Cardas Crosslink ls kabel met rhodium connectoren (vol, kleurrijk) deed heel wat anders in mijn set destijds, dan de Slinky Links (slank, strak) kabels. Hetzelfde betreffende stereo ic's, ook daar was er een duidelijk verschil tussen een Kimber KS1010 (donker) en een Slinky Links (open, slank) ic. Beide bezit ik nog. Bij netsnoeren bleken een Kemp Sota Reference (aangezet hoog) en de oranje wokkelsnoeren (donker, stroperig)van ene Ronald uit Almelo, een zeer ongelukkige match met Marantz apparatuur.
Met digi coax's of met optische kabels heb ik nooit verschillen ervaren. Met netwerksnoeren heel beperkt.
Achter al mijn apparatuur hangt een Furutech netsnoer, behalve achter de NA11, daar hangt een Kemp Reference achter. Er zitten lekker degelijke connectoren aan en de kabels zijn goed afgeschermd; blaat 't niet dan schaapt 't niet. En ook verder tref je geen oem snoertjes aan in mijn set. Ik heb verschillen ervaren, bij de ene kabel duidelijker hoorbaar dan bij de andere. Voorts moet de prijs wel enigszins in verhouding staan tot de apparatuur. Een 2 mille digi coax achter een cd loopwerk van 600 eurootjes zal je hier niet aantreffen. Wel een tweedehandsje a vijf tientjes.
Resume; ik hoor verschillen en ik vind het er mooi uit zien, kabels zijn prima om een set mee te finetunen, wanneer het overige al in orde is. Voor mij werkt 't, voor mij is het een onderdeeltje van deze hobby.