Citaat van: Brutus op juni 28, 2019, 15:00:51
Ik zou hier best een setje 804d2 neer willen zetten hoor of 804d3, helaas valt dit buiten mijn budget maar volgens mij is het ook teveel van het goede gezien mij luisterdeel van de woonkamer niet mega groot is.
Dat is een van men droom sets. Al blijft de ultime voor mij de 801d aangestuurd door een audio analogue Maestro.
Citaat van: xander32 op juni 28, 2019, 08:07:52
Mwah, ik heb met B&W een soort haat/liefde verhouding; een (beperkt) aantal setjes heb ik heel erg lekker horen spelen (o.a. die van Rene hier en een set bestaande uit 805's met diamond tweeter op Devialet), maar ook veel te vaak vond ik het geknepen, nasaal klinken. Veel hoog en een boemerig laag.
Er hangt zeer veel vanaf in welke reeksen je zit valt me op.
Ik heb hier een set dm5's staan die voor hun leeftijd zeer mooi klinken.
De cdm special editions klinken ook naar men smaak zeer goed op een marantz. (heb zowel de model 1090 als de pm7200 al op mijn Cdm2 se aangesloten)
De 600 reeks vind ik teleurstellend en klinken idd vrij flets met zijn momenten.
Ik ben ook gek van de preference reeks van hun. De p5's die ik gekocht heb met geupgrade tweeters spelen voor mijn smaak echt perfect. Niet te schel maar zeer rustig en gedetailleerd met een stevige bas in (waar ik naar op zoek was) en zeer warm mits de juiste versterker. Deze worden ook wel the poor man's 800's genoemd omdat ze intern hetzelfde zijn als de 804 matrix reeks.
Ik sta open voor andere merken ook.
Ben enkele maanden geleden naar een demo van sonus faber en focal geweest en er klonken zeer goed, maar in het hoog op acoustische gitaren ontbrak me wat detail tov de betere b&w's
Verstuurd vanaf mijn H3113 met Tapatalk