Citaat van: Frits Denon op december 10, 2022, 16:42:58
Ik zit ook een beetje naar Accu's te kijken. Met de wappers mooi en ze moeten erg goed zijn. Maar of ik veel verschil ga merken t.o.v. mijn Denon's? Ben op een ander forum een topicover Accu's aan het volgen om een beter idee te krijgen. Het kriebelt wel...
Ik kan me wel bij de denons een Geluidsbeeld vormen.
Het sterkte aan de accuphases voor mij persoonlijk zijn de heel uitgesproken micro details en mits een volledige accuphase combinatie een licht warme doch neutrale klank. Ook in het hoog een klein klein beetje meer voorwaards.
Wat ik zeer veel lees is dat de denons een zeer relaxte sound hebben. Daar waar de accuphase dus wat meer voorwaarts klinkt maar alles behalve vermoeiend, integendeel.
Om een voorbeeld te geven, sluit er een Klipsch op aan en je zegt van huh? Dit klinkt voor geen meter. Dus ze zijn ook wat te tam voor hoorn speakers.
Ik weet niet hoe accuphase op jouw prachtige elacs zou klinken ook niet Frits. Dat is te testen.
Voor mij persoonlijk (heb al 3 sets gehoord met deze combinatie overigens) is b&w vanaf de nautilus reeksen het ideale huwelijk met accuphase. En bij accuphase wordt iedere versterker op een 800 getest.
Je kan het eigenlijk een beetje vergelijken met een Klipsch en een McIntosh. Is ook zo een combinatie die enorm veel gemaakt wordt.
Vraagje naar jouw toe overigens Frits, waarom zou je upgraden naar accu's als je al de hoogste van Denon hebt? Gewoon het upgrade virus of zin in iets anders?
Verstuurd vanaf mijn 2201116PG met Tapatalk