Deze middag achter een set klipsch rp600m's gegaan gloednieuw in de doos aan een prijs waar ik ze niet voor kon laten staan.
Ik had ze al gehoord op demo op prima luna versterkers en ze klonken daar echt [emoji1786] op.
Nu thuis gekomen en direct aangesloten en men referentie nummers opgezet en achterover geblazen wat deze speakers toch wel kunnen!
Ze klinken natuurlijk zeer voorwaards tov de p5's maar in een goede manier. Het is niet in your face maar zeer dynamisch en open. Ook het hoog klinkt verdomd gedetailleerd en qua detail kan ik ze vergelijken met men droom speakers de diamond reeksen van b&w. Midden klinkt vol, warm en toch open. Bas is beter als de p5's raar maar waar. Enige 2 minpuntjes die ik ze moet geven zijn de snelheid van de bas die net iets trager is en de plaatsing van de instrumenten op sommige opnames. Maar dat is dan maar 10% en bij heel complexe klassieke muziek.
Ik ga de komende dagen/weken nog back to back verder luisteren en dan de knoop doorhakken welke er nu effectief blijven. De rp600m's of de p5's. Ze hebben beiden hun sterktes en zwaktes.
Anyhow plaatje bij het praatje:
Verstuurd vanaf mijn H3113 met Tapatalk