Citaat van: Rob1966 op april 27, 2019, 23:36:44
Hallo,
Ik ben nieuw hier en wil mij graag verdiepen in de door mij aangeschafte surroundreciever de sr7013.
Mijn eerste vraag die ik heb heeft te maken met het feit dat ik ook graag een goed stuk stereomuziek moet kunnen beluisteren, nu is dat niet op high end niveau mogelijk met alleen deze surroundreciever dus zit ik te denken om er een goede eindversterker op aan te sluiten.
Nu is mijn vraag welke high end eindversterker(s) passen goed bij deze surroundreciever om een high end stereo sound te kunnen produceren?
Graag hoor ik jullie mening en of ervaringen!
Alvast bedankt,
Robert
Eindversterkers kunnen ook tweeter ruis (hiss) introduceren, zeker die jongens die een meervoud van 100 watt produceren.
Het "geluid" word door de voorversterker gemaakt, een eindversterker versterkt dat geluid alleen maar en er veranderd dus verder niets.
Een slechte voorversterker = slecht geluid, hoe duur of goed de eindversterker ook is.......
Een eindversterker gebruiken aan jou 7013 zal het geluid niet beter maken, dat blijft zoals het is, denk eerder dat je ruis gaat introduceren.
Een potente eindversterker kan wel helpen moeilijk aanstuurbare speakers te bedienen, zoals electrostaten of iets van < 85 dB speakers.