Citaat van: Dirk5 op september 08, 2006, 12:49:42
Hoi Allemaal,
Ik ben nu zover dat ik een s-video kabel van mijn versterker naar de t.v. heb aangelegd. Van mijn dvd speler (4610) heb ik enkel kabeltje van de video naar de dvd in van de versterker aangebracht. Een speciale kabel,voor geluid, van de dvd speler naar de versterker. Ik heb echter geluid uit 2 van de voorste boxen. Op de tv. zitten 3 keer s.video aansluitingen en 2 scart. Het digitale kastje voor de tv. heb ik verbonden met een scart aansluiting. Raar maar de subwoofer krijgt ook geen stroom terwijl hij wel op het net is aangesloten. Al bij al, komt er goed geluid uit de 2 boxjes. Hoe krijg ik nu geluid uit 5 boxen ?
Graag hulp
D.
Wat gaat er nu precies mis, wat mis je?
Aansluiten moet normaal gesproken zo:
1. DVD-speler sluit je met scart aan naar de TV en via digitale kabel naar de receiver. Eerste is nodig voor beeld, tweede voor surround geluid via je speakers.
2. Digitale ontvanger sluit je met scart aan op de TV voor beeld en geluid via je TV. Wil je geluid over je speakers hebben, dan moet je deze ontvanger met een digitale kabel aansluiten op de receiver (voor surround indien meegezonden) of analoog voor stereo. In het laatste geval kun je de receiver opdracht geven om er dolby prologic van te maken.
3. Wil je TV kijken met geluid over de speakers zonder digitale ontvanger, dan moet je ook een analoge kabel naar je receiver aansluiten, maar dan heb je alleen stereo, tenzij je je receiver instelt op dolby prologic.