Hallo allemaal,
ik ben nieuw op het forum en wil graag gebruik maken van jullie ervaring op het gebied van speakers matchen.
Ik ben al drie jaar in het bezit van een set Monitor Audio RX2 Silver Series (boekenplank speaker met 8" woofer en poort aan de achterzijde). Deze bevielen erg goed totdat ik recent mijn trouwe Harman Kardon HK690 heb ingeruild voor een Marantz PM17 mk2.
De Marantz klinkt rustiger, strakker, helderder etc. maar ik merk ook dat in mijn woonkamer de bassen er niet lekker uit komen. De speakers staan op een tv meubel (25 cm van de wand) er is geen mogelijkheid om ze verder de ruimte in te plaatsen. De bank staat daar recht tegenover, bijna tegen de wand aan. De afstand tussen de twee wanden is ca. 4 meter en het plafond is ca. 3 meter hoog. Foto bijgevoegd.
Is er iemand die ervaring heeft met de PM17 mk2, boekenplank speakers en een vergelijkbare situatie?
Ik heb de Kef LS50 gehoord, erg mooi, maar vrees voor een wat matige bas.
De RX2's zijn erg diep in de bas en dat wil ik liever niet inleveren, maar wel een speaker die de bas beter de ruimte in brengt (poort aan de voorzijde wellicht ipv achterzijde).
Alvast dank voor jullie input