Een versterker versterkt.
Hoe een voorversterker daar zijn "klankkleur" aan geeft is een heel klein percentage.
(ik heb het niet over de kwaliteit van de gebruikte componenten, dat is een totaal ander verhaal)
Voor mensen met een normaal verpest gehoor nauwelijks waarneembaar, met de ogen dicht, voor de lieden met pitchperfect gehoor zal dat misschien ietsje pietsje uitmaken.
Zeg maar de oren en het brein van Ken I, maar waar iedereen aan voorbij gaat is dat Ken ook de jongste niet meer is en zijn gehoor nu anders is dan 20 jaar geleden
Uiterlijk speelt zeker mee, koop een versterker die je mooi vind, dan klinkt die ook vaak het beste
Zo'n stoere 11 serie geeft een heel ander idee van geluid dan zo'n plattere jongen.
Ik heb nu een Ruby staan, ik vind het idee van de Ruby prima, dus een gelimiteerde versterker die je niet bij de Mediamarkt vind, maar of deze nu zoveel beter klinkt dan een PMA 2500, of de voorganger van de Ruby de Denon X8500H, nee !
Zoals je Yenken zeggen, "Proud of Ownership" is een belangrijk gegeven, zeker in de audio wereld.
Koop een versterker waar je een goed gevoel bij krijgt, dan heb je de juiste te pakken.
Wil je, of ben je op zoek naar een ander geluid, koop andere speakers, die maken 90% van het audio verhaal.
PS. waar ik wel stiekem aan verslaafd ben is de lucht van een nieuwe versterker !
Zoiets als de eeste weken in een nieuwe auto.
Denk als er een spuitbus op de markt komt met "
nieuwe versterker" lucht, ik minder vaak een nieuwe versterker zou kopen.
Even in de rondte spuiten en je kan weer een paar weken voort...........