Citaat van: edje1205 op februari 12, 2019, 12:43:44
Nee De TV zit optisch aangesloten op de Marantz optisch in (TV audio optisch) zie afb 1 TV audio assigned to opt. Daar draait alles goed op
OK, TV is dus geen probleem, dan blijven we focussen op NR1509<>Soundbar
Ja subwoofer1 doet t goed geen probleem
Ok top, ook goed aangesloten dus.
Ja die aansluiting heb ik ook gehad maar toch komt er geen geluid uit
en dat is nou net de reden dat ik twijfel aan enerzijds de "cinch"/RCA/TULP naar 3.5mm-jack"-kabel (mogelijk defect) en anderzijds dus of dit uberhaupt mogelijk is vanwege de redenen die ik aangaf (een signaal dat bijvoorbeeld niet voldoende of teveel is of que bereik.)
Ik weet dat de ingang (zie manual) van de LG SK1 op werkt op:
> PORT. IN (Portable in) 0.4 Vrms (3.5 mm stereo jack) x 1
en misschien stuurt jouw marantz wel een signaal uit dat de LG niet kan hebben en dat het daarom stil blijft. Ik kan helaas in de marantz manual niet terugvinden welk signaalhoogte de marantz uitstuurt.
Dit soort signalen sturen smartphones, tablets, en bijvoorbeeld een MP3 speler uit.
Soundbar 40W 4 ohm moet toch te doen zijn is geen dikkert; ik heb Marantz ook op 4 ohm gezet in de setup
--------------Specs LG SK1.: Audio-uitgangskanalen: 2.1 kanalen, Gemiddeld vermogen: 40 W, Ingebouwde audio decoders: Dolby Digital. Soundbar speaker RMS vermogen: 40 W, Signaal/ruis-verhouding: 82 dB, Tweeterimpendantie: 4 Ohm. Connectiviteitstech nologie: Bedraad en draadloos. Typisch stroomverbruik: 13 W.-----------------
Hier begrijp je de werking van een eindversterker denk ik niet goed. Er zit namelijk verschil tussen het aansluiten van luidsprekers met luidsprekerkabel, het aansluiten van een eindversterker met signaalkabels (cinch/tulp/RCA-kabels) en het aansluiten van een actieve luidspreker met een signaalkabel.
De 40 watt vermogen van de soundbar is het vermogen dat de soundbar zelf levert met de ingebouwde versterker. Niet het vermogen dat de Marantz NR1509 moet leveren aan de soundbar.
Het enige dat de soundbar nodig heeft is een signaalkabel en geen "stroom" vanuit een andere versterker omdat het al een actieve luidspreker zelf is.
In het geval van FRONT L/R heb ik toch geen splitter nodig Maarten ?. Daarvoor heb ik alleen de 'cinch/RCA/tulp' naar jacket nodig. toch ? (zie afb 2) Dan is die splitter ook geen verdachte meer
De
"cinch/RCA/tulp naar 3.5 jacket noem ik ook een splitter, simpelweg doordat, gezien vanaf de jackplug, deze gesplitst wordt in een rode en witte tulp
maar je hebt gelijk, dat is niet zo handig in deze discussie.
Vreduidelijkt: je moet met de "cinch/RCA/Tulp naar 3.5 jack" de FRONT van de Marantz aansluiten op de "PORT.IN" van de soundbar.
Om dat goed te testen zou ik overigens alle andere aansluitingen loshalen, zodat je zeker weet dat je maar 1 ding aan het testen bent.
Werkt het zo niet, dan verdenk ik de "cinch/RCA/Tulp naar 3.5 jack"-kabel, en moet je die even wisselen, bij voorkeur voor een nieuwe. Heb je toevallig nog 1 liggen dan kan het natuurlijk nooit kwaad die eerst te proberen want als die wel werkt dan heb je ook je doel bereikt. Werkt dat ook niet dan zou ik een nieuw kabeltje pakken ondanks dat 2 kapotte kabeltjes onwaarschijnlijk lijkt. Misschien liggen die kabels al 20 jaar in een doos op zolder te oxideren
ik ben heel erg benieuwd of we het voor elkaar gaan krijgen