Ik ben bang dat er iets niet in orde is met mijn SR7011. Ik weet niet of anderen een soortgelijk probleem hebben gehad...
Het grootste probleem is eigenlijk dat het zo moeilijk te reproduceren is, dus als ik 'm voor reparatie aanbied ben ik bang dat ik 'm zo (ongerepareerd) weer terug krijg
Configuratie: SR7011 / 5.1.4 / Auro3D optie / Audyssey app.
Wat is er gebeurd:
1. Ik heb Audyssey z'n ding laten doen, pas wat levels aan, en kijk en luister. Alles werkte, en ik heb de resultaten en kanaal mapping gecontroleerd met een 5.1 en 5.1.4 channel check video.
2. Dan, zonder aanwijsbare oorzaak, werd na een tijdje (een paar weken duren) de surround speaker rechts achter opeens heel zacht.
3. Test video met channel test geprobeerd voor de zekerheid. Inderdaad, probleem rechts achter.
4. Bij controle van de settings van de SR7011 stond alles nog goed.
5. Ik heb de surround speakers omgewisseld om de luidspreker zelf uit te sluiten. Daar zat het dus niet in.
6. Uiteindelijk de versterker gereset, en oude instellingen van Audyssey weer ingeladen. Alles weer in orde.
7. Nu, een aantal weken verder, precies hetzelfde probleem. Rechts achter weer zacht. Test video geprobeerd, en exact hetzelfde probleem.
De enige opmerking die ik nog zou kunnen maken is dat ik de versterker, wanneer deze niet in gebruik is, uitschakel en daarna al mijn AV spul met een stekerblok ook stroomloos zet. Maar dat zou niet mogen uitmaken.
Iemand een suggestie, of zal ik er toch aan moeten geloven en hopen dat Marantz het probleem begrijpt?