hartelijk dank allen voor het meedenken, zeer gewaardeerd.
Ik ga deze week dan toch maar aan de slag met met een tiental microfoon calibraties.
@DansaN - de center staat in mijn kast, achter 15 cm tot aan de muur, boven 1cm - links/rechts 4cm. W.b.t subwoofer en center wou ik twee kiekjes toevoegen, maar ik kijk denk ik even over die optie heen. Nb: phase staat op 0, LOW-PASS op LFE en GAIN op 3
@marvin - helaas in huidige instelling wordt alleen SMALL geaccepteerd
@Maus - Dat idee van overlappen heb ik ook, de instellingen die u suggereert kan ik natuurlijk even als "quick win" meteen toepassen en aankomende dagen even luisteren of het bevalt voordat ik definitief met de calibratie aan de slag ga. Welnu, de subwoofer mode LFE gelaten, met low pass filter (=LPF) for low freq. effects (=LFE) teruggezet naar 80 Hz, blijkbaar van een vorige exercitie stond deze nog op 120 . Hoe dan ook ik zal center en sub, beiden, ook nog een keer op 120 zetten om e.e.a. te testen
@marijnvdzaag / Stadium III
Dat is exact waar ik aankomende dagen verder mee zal gaan, w.b.t. gehoor ben ik idd wel vervelend - kan mij zeer irriteren aan bepaalde geluiden ( tikken van een klok 's nachts )