Ik heb de 8012, en tijdens mijn luistersessie ( aankoop B&W 702) werd gebruik gemaakt van marantz stereo versterker, de 8005..... En nou weet ik dat voor velen, alles buiten source direct vloeken in de kerk is, en ja......ik ben schuldig ik heb met de treble gespeeld. Indien iedereen hetzelfde goed vindt klinken hadden we allemaal dezelfde set en luisterden allen naar dezelfde muziek. Niet dus...fijn het geluid afgesteld zoals ik het prettig vind klinken.
Toen de speakers werden geleverd deze aangesloten op mn 8012 en audyssey zn dingetje laten doen en vervolgens een hele tijd zo geluisterd..... in 2 kanaals met de 702' s in Bi-amp opstelling. En wat kan ik erover zeggen.....audyssey regelt alles heel mooi af....maar da's niet zoals ik het lkkr vind om te luisteren.; een beetje vlak. Dus opnieuw alles handmatig afgesteld en gebruik gemaakt van de EQ....het ding zit er nou eenmaal niet voor niets op. En een heerlijk vol geluid en mn subje neemt de allerlaatste octaven mee die de bank laten trillen.En nou is het achteraf natuurlijk heel moeilijk te vergelijken maar ik denk dat een goed afgestelde 8012 het de 8005/6 behoorlijk lastig kan maken en het nog wel eens een close finish zou kunnen worden.
Maar goed....de 8012 koop je natuurlijk ook vanwege het feit dat deze zeer goede prestaties levert op HT vlak. En dat is waarom mensen waarschijnlijk voor zulke versterker kiezen....om het beste van 2 werelden te hebben zonder dat de woonkamer op een hifi-zaak lijkt.
Zo klaar voor de storm....roept u maar