Sinds vannacht heb ik ook de beschikking over een CD6006-spinner. De eerste luisterindrukken zijn zonder meer positief te noemen. Het geluid is mooi vol, crispy, detailrijk, gelaagd, verfijnd, maar bovenal, zeer aangenaam. Hij klinkt weer iets beter dan zijn voorganger, de CD6005. Ook het verschil met de SA8003 is nog beter hoorbaar. Kortom, een hele goede keuze. De CD6006 wordt niet voor niets in vrijwel alle vakbladen als de beste spinner in zijn prijssegment beschouwd. Voor en in het Verenigd Koninkrijk is er zelfs een speciaal voor die markt geproduceerde versie van de CD6006 uitgebracht, die een nog mooiere en nog betere tuning ondergaan heeft. Deze continentale versie is er ook één om als fervent muziekliefhebber de vingers bij af te likken. Een vergelijking tussen de UK-versie en die van mij gaat, om de dood eenvoudige reden dat ik de eerste nog niet heb mogen beluisteren, en ik acht de kans daarop zo goed als nihil. Doch niet getreurd, deze continentale versie biedt meer dan voldoende features waar ik ook gelukkig van wordt. Ik was al zeer blij met de CD6005, maar de CD6006 is qua beleving van de muziek, of het nu om klassieke, jazz of populaire muziek gaat. Ik ga jullie de komende tijd meenemen in mijn verkenningstocht naar de muzikale geheimen van deze prachtige speler. Tot dan!