Eindelijk ben ik er aan toegekomen om de grote envelop met inhoud afkomstig van Sounds United uit Eindhoven te openen en de inhoud de te bezichtigen: Maar liefst vijf exemplaren van Marantz Memories - ze denken daar bij Sounds United zeker dat iedere Marantz-liefhebber ook een ruime kennissenkring heeft... Conclusie, ik heb een aantal exemplaren te vergeven, gratis toe te sturen en wel. Wie-o-wie?
Mijn eigen exemplaar heb ik wel 4 a 5 keer achter elkaar van kaft tot kaft aandachtig bestudeerd en de inhoud in mij opgenomen: Wat een geweldige hobby hebben wij toch! Wij, de 4 geïnterviewden vormen een zeer gemêleerd gezelschap. De één is opgeleid tot vliegtuigbouwer, streamt en ontwerpt zijn eigen luidsprekers. De ander zweert bij een mooie film of concertregistratie in surround. De volgende geniet van een wel zeer brede muziekkeuze èn heeft ook zijn eigen luidsprekers gebouwd. En last-but-not-least, ik zelf ben al jaren èn Marantz-fan èn diehard stereoman, bij wie alles om muziek draait, letterlijk, namelijk de CD.
Het verbaasde mij enigszins dat Maurice inmiddels ook het vinyl als geluidsdrager ontdekt heeft - niet mijn ding, maar wel boeiend om zoiets te lezen. Wat Maurice en ik wel delen is progmetal - helaas is dat laatste niet terug te in mijn interview - want Dream Theater speelt zowel in het muzikale leven van zijn neef Marco, van Maurice zelf en dat van mij een voorname rol. Ook leuk is dat het Marantz-forum een uitgebreid aantal keer genoemd wordt in het magazine, wellicht dat dat leidt tot een nieuwe ledenaanwas.
Kortom, een boeiend en lezenswaardig magazine, dat Marantz Memories; voel mijzelf dan ook zeer vereerd dat ik een bijdrage aan het tot stand komen heb mogen leveren.