Marantz cd-speler, welke 2e hands zal ik nemen?

Gestart door uweslankheid, december 20, 2007, 23:16:44

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

uweslankheid

Hallo,

Ik ben toe aan een neiuwe cd speler. Momenteel heb ik een CD80 (clockmod.) met een Denon (DA500) dac (Gemod met BB opamps).
Met welke van de volgende (2e hands) spelers boek ik zeker vooruitgang? CD-17 MKIII K.I.    of   CD-11LE
Wat zijn jullie bevindingen van deze spelers?
Hoe verhouden deze spelers zich tov de CD80?

Alvast bedankt!

TurboMarco

Persoonlijk vind ik een CD80 in mijn setup iig een tikkeltje te warm klinken,een CD11le heb ik ook gehad en vind die erg mooi  notworthy,wat jij er van vind kan je het beste zelf over oordelen,echter een CD11le heb je niet 123 thuis op proef staan,ze worden nauwelijks in de winkel aangeboden en 2e hands zijn ze ook niet makkelijk te vinden,het is iig een erg waardevaste speler met een super afwerking.
Wat ook een erg interesante speler is een marantz CD72,deze klinkt ook erg fraai en is redelijk gemakkelijk aan te komen.

greetz Marco
(main) Primare SPA21, Argon Stream2, Onkyo BDP 808, Speakerland Vector 0, Definitive Technology CS9040, Scan Speak Opus,subs: REL T9X(front), Beyma-Dayton-Hypex 2x12;(rear) , Velocity-Seas-Hypex 8+10"(center)

uweslankheid

Ik dacht dat de cd72 een mindere speler zou zijn dan de cd80. De cd72 is toch een speler uit het zelfde jaar, zelfde lijn alleen iets goedkoper?

SB_Marantz

Facts count.




CLASSICMARANTZ@GMAIL.COM

WYWH

Ik zou een cd-16 verkiezen boven de cd-11le. En de 17 vind ik maar niks.
De cd-10 is ook een erg fijn machientje. Maar persoonlijk ben ik meer fan van de tda1541A uit oa. de cd 94 (en jouw cd-80, als deze tenminste geen gewone tda1541 heeft).

uweslankheid

Ik neem aan dat er een gewone tda1541 in mijn cd80 zit. De DAC vind ik nl het zwakste punt van de cd80, vandaar ook de DA500 DAC van Denon...
Hier op het forum wordt niet veel over de CD 17 MkIII KI gesproken, is dit een mindere speler als bv de CD11 LE , CD 16 en CD 10?

Gr

TurboMarco

Citaat van: uweslankheid op december 20, 2007, 23:38:06
Ik dacht dat de cd72 een mindere speler zou zijn dan de cd80. De cd72 is toch een speler uit het zelfde jaar, zelfde lijn alleen iets goedkoper?
Minder omdat hij goedkoper is dan de 80?
Hij klinkt anders,in mijn setup deed hij(CD72)het wel beter dan de CD80.
De CD60 neigt wel meer naar de CD80,de CD72 vind ik meer richting een CD10 gaan :-),dan is een CD72 een hele goede koop in mijn optiek.
(main) Primare SPA21, Argon Stream2, Onkyo BDP 808, Speakerland Vector 0, Definitive Technology CS9040, Scan Speak Opus,subs: REL T9X(front), Beyma-Dayton-Hypex 2x12;(rear) , Velocity-Seas-Hypex 8+10"(center)

TurboMarco

Waarom geen andere dac gebruiken,persoonlijk vind ik de DA500 voor het geld geen slechte dac maar je geeft zelf al aan iets anders te willen,de CD80 heeft een goed loopwerk daar kan je op bouwen HB
Wat mis je nu in deze setup en wat wil je bereiken met een andere cd speler,hoe ziet de rest van je systeem er uit?

greetz marco
(main) Primare SPA21, Argon Stream2, Onkyo BDP 808, Speakerland Vector 0, Definitive Technology CS9040, Scan Speak Opus,subs: REL T9X(front), Beyma-Dayton-Hypex 2x12;(rear) , Velocity-Seas-Hypex 8+10"(center)

WYWH

Ben het geheel met Marco eens: de cd80 heeft misschien wel het beste loopwerk dat er ooit gemaakt is door Philips, de cdm1/mk2.
Probeer eens een andere DAC. Wat is je budget?
Dat de tda1541 minder klinkt dan de tda1541A (s1 en s2) is zonneklaar. Ik zou eens bezien of je niet eerst eens voor een paar knaken een tda1541s1 erin kan proppen (wel moet dan de 7220 ic ook vervangen worden type p/b ).

Verder koop je voor de prijzen van een cd11le of een cd17 mk3 een erg mooie second hand dac!

Groet,Ramon

mahansz

Citaat van: WYWH op december 21, 2007, 00:23:00
Ik zou een cd-16 verkiezen boven de cd-11le. En de 17 vind ik maar niks.
De cd-10 is ook een erg fijn machientje. Maar persoonlijk ben ik meer fan van de tda1541A uit oa. de cd 94 (en jouw cd-80, als deze tenminste geen gewone tda1541 heeft).

waarom vind je de cd17 niks? De DAC van de cd17 (iig de mkII versie) is toch hetzelfde als die van de cd10, cd11LE en cd16? Hebben we het dan alleen over het loopwerk?
Eigenaar Het Nieuwe audio - beeld & geluid integratie oplossingen

mahansz

Citaat van: WYWH op december 21, 2007, 08:51:12
Ben het geheel met Marco eens: de cd80 heeft misschien wel het beste loopwerk dat er ooit gemaakt is door Philips, de cdm1/mk2.
Probeer eens een andere DAC. Wat is je budget?
Dat de tda1541 minder klinkt dan de tda1541A (s1 en s2) is zonneklaar. Ik zou eens bezien of je niet eerst eens voor een paar knaken een tda1541s1 erin kan proppen (wel moet dan de 7220 ic ook vervangen worden type p/b ).

Verder koop je voor de prijzen van een cd11le of een cd17 mk3 een erg mooie second hand dac!

Groet,Ramon

oei, nou wordt ie interessant! Kan je die dac dus eenvoudig vervangen door een Double Crown versie? Wat zou dat kosten (qua materiaal?)
Eigenaar Het Nieuwe audio - beeld & geluid integratie oplossingen

TurboMarco

Citaat van: mahansz op december 21, 2007, 10:34:23
waarom vind je de cd17 niks? De DAC van de cd17 (iig de mkII versie) is toch hetzelfde als die van de cd10, cd11LE en cd16? Hebben we het dan alleen over het loopwerk?
De dac chip vd CD17 is ook een TDA1547 maar voeding en analoge output sectie is anders.
(main) Primare SPA21, Argon Stream2, Onkyo BDP 808, Speakerland Vector 0, Definitive Technology CS9040, Scan Speak Opus,subs: REL T9X(front), Beyma-Dayton-Hypex 2x12;(rear) , Velocity-Seas-Hypex 8+10"(center)

WYWH

Er is meer tussen cd en uitgang dan een loopwerk en een dac chippie ;-)

Een double crown ga je niet meer vinden (behalve die taiwan china kopieer meuk!!).
Maar plaatsen van een s1 gata zeker iets extra's brengen. Maar ik zou zelf voor een betere externe dac kiezen.

TurboMarco

ik weet niet waar uweslankheid   :schater: woont ? maar als het in de buurt van Arnhem is kan ik wel een keer aankomen met een gemodde audio alchemy V-1.0 dac.



(main) Primare SPA21, Argon Stream2, Onkyo BDP 808, Speakerland Vector 0, Definitive Technology CS9040, Scan Speak Opus,subs: REL T9X(front), Beyma-Dayton-Hypex 2x12;(rear) , Velocity-Seas-Hypex 8+10"(center)

WYWH