Iemand al ervaring met PS-3 en audiokwaliteit??

Gestart door audiof. zonder budget, december 19, 2007, 15:14:38

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

audiof. zonder budget

Afgelopen week heb ik een nieuwe Plasmascherm aangeschaft ( Philips 42PFP5332/ 10). Aangezien ik nu opeens bezitter ben diverse HDMI ingangen beschik ben ik me een beetje gaan orienteren over wat ik mogelijk voor nieuwe "toy" aan zou kunnen schaffen.....

Als ik het goed begrijp zit op de Sony PS-3 al blu-ray... op zich vreemd als je naar de goedkoopste blu-ray speler kijkt en naar de prijs van de PS-3, zelfs in de uitvoering met een 60 Gb schijf erin.
Verder zou deze ook SA-cd's en gewone cd's kunnen afspelen. Nou goed, ik hoef niemand hier te vertellen dat niet iedere dvd-speler de beste optie is om ook SA-cd's af te spelen..... maar ik wordt natuurlijk nu wel heel erg nieuwsgierig.

Daarbij is er natuurlijk een prima excuus om zo en dan eens lekker ongegeneerd te gamen als ik hem toch zou hebben staan :wink:

Iemand al ervaring met deze "toverdoos" van Sony????
Nunquam perfectum, Marantz PM-80, Marantz SA 8400
Set 1: Marantz SR7005, UD7006, Floating Cameleon Queen, Cameleon Melody, Cameleon Voice, 2x Klipsch KSW-10
Set 2: Pioneer VSX-LX52, BDP-LX52, 2x Pioneer S-71k, SS-LAC505ED , SS-LA500ED, BK-XXls400df

Stadium III

Ik heb hem nu al meerdere keren gezien en wat ik zag vondt ik ok

Verder heb je wel een alles in dus dat heeft ook een voordeel

Verder heb je internet en alles ook bij de hand

Ikzelf ben geen sony man maar de nieuwe ps3 vindt ik wel ok !
Marantz SR 8012 Klipsch atmos setup

5.2.4

audiof. zonder budget

Ja, dat is ook een beetje wat ik ervan zag.. wel o.k.......

Juist om een beter beeld (leuke woordspeling) hiervan te krijgen gaat het mij, meer specifiek, over de audio-kwaliteit van dit apparaat. Zou bijna te mooi om waar te zijn als deze "alleskunner" ook nog eens goede audio kwaliteiten zou bezitten.

Toevallig hier iemand aanwezig welke deze al eens uitgebreid aan de tand heeft gevoeld (duurtest) ????

Ben ook bang dat het "roze-bril effect" me anders parten gaan spelen... nieuw apparaat, mooi glimmend kastje met een design uiterlijk.... heel veel gadgets en leuke extra's..... en dan ben je toch iets minder objectief ( tenminste ik dan hoor :wink: )
Nunquam perfectum, Marantz PM-80, Marantz SA 8400
Set 1: Marantz SR7005, UD7006, Floating Cameleon Queen, Cameleon Melody, Cameleon Voice, 2x Klipsch KSW-10
Set 2: Pioneer VSX-LX52, BDP-LX52, 2x Pioneer S-71k, SS-LAC505ED , SS-LA500ED, BK-XXls400df

Stadium III

Media markt aanbieding doen

nu kopen en in januari terug brengen als het niet bevalt !

Marantz SR 8012 Klipsch atmos setup

5.2.4

fabian

Ik heb de PS3 op m'n sr5200 aangesloten en klinkt heel goed, als je dan een Blue-ray disc hebt is het helemaal top beeld en geluid. Af en toe zie je nu op internet ook Mpeg4 films, in 720p, maar helaas mindere geluids kwaliteit. Vaak alleen stereo ipv 5.1

TurboMarco

Wat ik van de PS-3 gezien heb vind ik erg indrukwekkend ,en over de audiokwaliteiten hoef je ook geen zorgen te maken want je kan hem gewoon via een toslink op een receiver aansluiten.
Ik vind het iig een mooie machine hoor  :-)

greetz Marco
(main) Primare SPA21, Argon Stream2, Onkyo BDP 808, Speakerland Vector 0, Definitive Technology CS9040, Scan Speak Opus,subs: REL T9X(front), Beyma-Dayton-Hypex 2x12;(rear) , Velocity-Seas-Hypex 8+10"(center)

MadVillain

Goedkoopste bluray speler die er is. En mooi meegenomen dat hij ook nog eens spellen kan afspelen.

Een voordeel is ook nog eens dat hij linux kan draaien........Goedkope en krachtige mediacenter pc....

Als ik het voor de games zou moeten doen dan kies ik liever voor de xbox 360 omdat de gamesaanbod veel groter is.



Vlearmoes

De PS3 moet via hdmi worden aangesloten op je reciever wil je gebruik kunnen maken van het sacd geluid
(helaas geen hdmi in op mijn SR8500)

Ben aardig tevreden over de audio kwaliteiten van de PS3    maar mijn dv7600 heeft de voorkeur (niet voor beeld)
Integra DTR 9.9 & Audyssey MultEQ XT Pro | Marantz BD8002 | Panasonic 50PV20 | Technisat Multytenne & HD S2 plus | Kef Reference series Model Three, Model 200, Calinda| Synlogy 110j  Asus G50v