Vandaag start ik ook op dit forum een reparatie topic, waarin alle apparatuur met opdruk ,,Marantz" die hiet op de werkbank staat of moet.
Ik ben geen echte techneut, maar heb zelf al menigebandrecorder gereviseerd en waag me ook aan andere klusjes, hoewel lan niet altijd alles goed gaat.
Zodra de werkbank vrij wordt — er staan nu nog 2 Akai recorders ter revisie op — wil ik eens kijken wat er niet goed zit met mijn SR 5200.
Wellicht zijn er hier techneuten, die me met wat tipps op weg kunnen helpen.
De SR5200 doet bijna alles. Hij geeft allen niet weer.
Schaklen en alle display functies doen het gewoon. Het geluid is echter heeeeeel zachtjes (op +10). Dit geldt zowel voor de speakers, als voor de koptelefoon als ook voor de pre-out.
Als je goed luistert, is het geluid op het linker kanaal ook niet helemaal zuiver, maar wordt begeleid van lichte kraakjes.
Verder lees/hoor je vaker, dat bij de Marantz receivers van deze leeftijd de volumeregeling niet / nauwelijks / raar reageert (springt).
En nog een algemene technische vraag. De apparatuu, die hier tot op heden op de werkbank stond, was gesoldeerd met lood. Hoe zit bij Marantz? Vanaf wanneer kan ik er van uit gaan, dood er geen lood meer in de solderingen zit, en kan ik deze solderingen door lood vervangen als nodig?
Bedankt alvast voor julie reacties.