Citaat van: pameijer op januari 29, 2018, 23:23:20
Ik ben wel heel nieuwsgierig naar de bron van deze info. En dus ook naar de geloofwaardigheid. Niet persoonlijk op jou maar ik kan me niet voorstellen dat Marantz dit doet. Koop je een mooie UD7007 met een betere DAC dan de SR70xx en gaan ze het alsnog 2x converteren? Zou me verbazen, maar ik sta open voor verbazing!
Op mijn zoektocht naar beter geluid de afgelopen maanden werd mij dit verhaal in meerdere high-end speciaalzaken ook zo verteld.
Aan de zoektocht ging een intensive luistersessie vooraf.
Daarin presteerde een Akai AM-37 (bijna zo oud als het typenummer, niet gereviseerd) met een Ipod 5th generation zooooooo veel beter als een SR 7008 / UD 7007 kombinatie.
De Marantz kombinatie had notabene de originele CD die als geript exemplaar op de Ipod stond.
Reden waarom we met de PM14S1 hebben uitgebreid. Nu is alles veel beter.
Misschien kunnen hier de technici wat meer over vertellen.
Feit is wel, dat aan de pre-outs alle ingangssignalen, ongeacht digitaal of analoog, ter beschikking staan. Deze signalen worden allen beinvloed door de voorversterker (volume / sourround / enz ...) van de SR 7008.
Dit betekent dus in ieder geval een conversie voor alle inganssignalen, toch?
Of het signaal bij de instelling ,,pure direct" nu een andere weg volgt naar de pre-outs??? .... hmmmm klinkt in ieder geval best ingewikkeld en ik heb daarbij mijn twijfels.