Citaat van: SB_Marantz op februari 26, 2018, 09:23:26
Meer instel mogelijkheden zegt niets.
De pre-amp sectie in de surround receivers wijkt ALTIJD af in versterking.
Dit is zo makkelijk zichtbaar te maken op de scope.
Opslingering aan de voorflank en een wat scheve blokgolf weergave zie je altijd maar of het echt hoorbaar is?
Dan zal de afwijking behoorlijk moeten zijn!
Hier kan ik geen kaas van maken....''gesis?''
Misschien kun je dat eens duidelijk uitleggen?
Meer instel mogelijkheden = meer poen.
Ik ben een liefhebber van "Center Enhancement" van Denon, een instel mogelijkheid die (helaas) alleen in de top modellen zit.
Dan zal bijvoorbeeld niet eens de behoefte hebben aan 11 kanalen, maar je zal dan wel moeten.
Slimme verkoop trucks.
Het gesis wat je vaak kunt waarnemen in de tweeters bij het gebruik van vele Watt's eindversterkers.
Ik heb een PMA720 aan de pre-out van een X6400H en die sist ook.
Ik dacht dat het aan de 720 lag, dus een nieuwe laten komen maar die deed exact het zelfde.
In het korte verleden een PM11S3 en een 2500NE op de pre-out gehad en die waren 100% stil, dus daar zit verschil in, maar klankmatig was er geen verschil waarneembaar.
En iemand die een berg geld neer legt voor een PM10 of PM11S3 wil verschil horen, wat te begrijpen is.
Maar die zal dan ook verschil waarnemen.
Het ging in de eerste post om klank verschil in versterkers, die is er volgens mij niet, en dat hebben vele blinde testen in het verleden ook bewezen.
Als iemand bijvoorbeeld het "warme" Marantz geluid zoekt is de kachel een standje hoger zetten goedkoper, en dat werkt wel.