kreeg al snel een reactie van Marantz :
Hartelijk dank voor uw reactie en extra informatie.
Het is ons imiddels ook bekend dat er met bepaalde Android toestellen problemen worden veroorzaakt die gevolgen hebben op de internetverbinding van onze apparatuur.
Dit komt, zoals u zelf al aangeeft, door een fout in Google cast-software die binnen een korte tijdsperiode tot een maximum van 100.000 zogenaamde MDNS-pakketten in het lokale netwerk verstuurt wanneer een Android-apparaat uit de slaap ontwaakt. Omdat MDNS-pakketten ook worden gebruikt om onze apparaten in het netwerk te identificeren, moeten al deze pakketten door onze producten worden geanalyseerd. Als gevolg van de grote hoeveelheid verzoeken om te verwerken, kan dit ertoe leiden dat de netwerkmodule niet reageert op andere verzoeken en stopt met het afspelen van muziek of het bijwerken van het scherm Nu afspelen.
Google heeft op 15 januari 2018 aangekondigd dit probleem zo snel mogelijk op te lossen.
Helaas is er op dit moment geen volledige oplossing beschikbaar. We raden aan om uw routerfirmware up-to-date te houden, omdat routerfabrikanten gedeeltelijk firmware hebben uitgegeven om dit Google-probleem op te lossen. Zie hier voor de laatste informatie.
Als u de app, AirPlay of mediastreaming niet gebruikt, kunt u uw NA6005 zo mogelijk isoleren in een gastnetwerk. Hiermee wordt voorkomen dat de speler MDNS-pakketten wordenontvangen.
Met vriendelijke groet,
Sound United Product Support