Buiten natuurlijk overdreven verschillen zoals deze knoppen hebben toch een aantal fabrikanten moeite om consequent te zijn in het behouden van maten en dimensies van hun "bijpassende" apparatuur.
Als je een AV en een MM naast elkaar zet zal je zien dat de MM 2 mm lager is, de porthole op een andere hoogte zit, en zelfs de nep klep op de MM op een andere hoogte zit dan bij de AV.
Het zijn maar millimetertjes maar ik vind dit soort grappen zeer storend.
Als je de moeite neemt om iets bijpassend te maken doe het dan goed en 100% gelijk.
Heb een MM en een SR naast elkaar staan zal je zien dat bij de SR de blauwe ring veel feller brand !
Voor mij uiterst storend, en ander zal zeggen, ach zeur niet.
Maar waarom niet het zelfde, zet die dingen naast elkaar als je ze ontwikkeld (en het is niet bepaald een nieuw iets !) en een blinde kan zien dat er verschil is, qua indeling, maten en licht sterkte.
Ook zie je vaak verschil in "schuur effect" van bijvoorbeeld geschuurd aluminium, schuur effect die bij het ene model sterker aanwezig is dan bij het andere model.
Met zonlicht over beide modellen lijkt het niet meer op elkaar.
Zeer storende dingen en kan voor mij een rede zijn om naar een ander merk over te stappen, of een andere keus te maken, dan maar geen voor en eindversterker bijvoorbeeld.......