We wijken ietwat van het onderwerp af, maar nu we het er toch over hebben.............
Ik was wat sceptisch over of je het verschil tussen Spotify Premium en Tidal Hifi hoort, maar het is waar. Tidal Hifi geeft een mooier, voller en ruimtelijker geluid.
Ondertussen speel ik het nummer "Sultans Of Swing" van de Dire Straits en werkelijk waar. Meer laag, meer hoog, veel meer dynamiek te horen via Tidal Hifi. Hetzelfde nummer heb ik zitten luisteren via Spotify. Het was gewoon minder, minder aanwezig en wat flauwtjes.
En nu komt het; de luistersessie is misschien wat vreemd. Ik heb de nummers zitten streamen via AirPlay vanaf mijn iPhone 7+. Ik weet natuurlijk niet in welke kwaliteit de muziek naar de iPhone komt met Tidal... en in hoeverre AirPlay hier ook mee omgaat.
Ik zou in feite een nieuwe sessie moeten uitvoeren door hetzelfde nummer in mijn playlist binnen Spotify te plaatsen en die vanaf de NA11 moeten laten horen, vervolgens het nummer luisteren via de MacBook die dan via USB is gekoppeld met de NA11...
To be continued.