Citaat van: HAL9000 op augustus 31, 2017, 10:36:57
Hoor je wel aan beide kanalen audio?? En je meet absoluut geen DC op die kanalen. Het komt wel eens voor dat de voedingen springen, voornamelijk de D313 (of D331) die plat op dat koellichaam zit.
Als die het niet goed doet, werkt AM/FM ook niet. Wel vreemd hoor dat een eind kanaal defect is, en het relais door is verbonden. Relais blijft niet voor niks op uit staan.
Heb ondertussen weer geluid op 2 kanalen, ga nu eerst eens alle potmeters uitsolderen en een bad geven. Is wel nodig, denk ik...
De voedingsprint heb ik volledig vernieuwd, er zitten 2 transistoren erop de D330 en D331. Die heb ik allebei vervangen door een BD241. Die rechtstaande heb ik nog een extra koelelementje erbij gegeven. Uiteraard alle oude soldeerpunten vernieuwd, waren er nogal wat slechte bij.
Vond het al raar, dat er geen kapje meer op het relais zat, klikt dus gewoon niet bij het aanzetten...
Heb nu toch al genoeg Marantzen hier gehad om dat verschil te merken, niet?
FM/AM ontvangst is er, alleen op FM geen stereo ontvangst en de signaalsterkte reageert practisch niet.
En er heeft inderdaad al iemand in serieus liggen te rommelen, denk dat ik hier nu een koekoeksei staan heb.
Gr, Ernst