wat zou een cd17 KI moeten kosten?

Gestart door mahansz, december 04, 2007, 20:23:46

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 5 gasten bekijken dit topic.

mahansz

'k weet effe niet waar ik deze vraagbaak moet posten, als ie in een andere topic hoort, verplaats maar mods!

maar weet iemand wat een goede prijs is voor een marantz cd17 KI? En hoe zou deze zich gedragen t.o.v. mijn cd17mkII ? Hij is weliswaar (waarschijnlijk) ouder, maar wel weer een KI signature versie. Heeft iemand hier misschien ervaring mee?
Thanx!
Eigenaar Het Nieuwe audio - beeld & geluid integratie oplossingen

mahansz

Eigenaar Het Nieuwe audio - beeld & geluid integratie oplossingen

Jantje

Wanneer iemand een antwoord op de vraag van Mahansz weet, kan iemand dan ook vertellen wat een normale CD17 en een CD17MKII tweedehands moeten kosten?

Het lijkt me namelijk dat een CD17 een erg grote verbetering is ten op zichte van mijn CD5000, en bovendien past hij qua uiterlijk ook veel beter bij mijn PM17. :-)
Marantz PM17
Marantz CD17MKII
Focal JMLab 714V
Oehlbach NF214, Supra Ply 3.4/S

Voor surround:
Denon AVR-3802, via pre-outs op PM17 en PM66SE-KI.

mahansz

Citaat van: Jantje op december 04, 2007, 22:24:30
Wanneer iemand een antwoord op de vraag van Mahansz weet, kan iemand dan ook vertellen wat een normale CD17 en een CD17MKII tweedehands moeten kosten?

Het lijkt me namelijk dat een CD17 een erg grote verbetering is ten op zichte van mijn CD5000, en bovendien past hij qua uiterlijk ook veel beter bij mijn PM17. :-)

Die weet ik dan weer wel: een cd17mkII moet zo'n €400-450 opbrengen, een cd17 een slordige €350..
Eigenaar Het Nieuwe audio - beeld & geluid integratie oplossingen

Jantje

Duidelijk antwoord. Ik had een tijdje geleden een in goede staat verkerende CD17 te kopen voor 250, en ik voel me nu een beetje dom dat ik het niet gedaan heb.

Niet dat ik je topic over wil nemen, dat zeer zeker niet maar kun je een indicatie geven hoe groot het verschil (kwalitatief gezien) is tussen een CD17 en een CD5000?
Marantz PM17
Marantz CD17MKII
Focal JMLab 714V
Oehlbach NF214, Supra Ply 3.4/S

Voor surround:
Denon AVR-3802, via pre-outs op PM17 en PM66SE-KI.

mahansz

in mijn ogen vrij groot! Ik heb zelf het volgende pad doorlopen: marantz cd7300 -> marantz sa8400 -> marantz cd17mkII. De eerste stap was wel te merken, maar niet echt schokkend te noemen (na een week luisteren/testen kon ik pas echt verschillen merken). De tweede stap daarentegen was wel direct merkbaar. Wat betere plaatsing van muziek, meer ruimte/stage en vooral meer muzikaliteit!
De cd5000 is gelijkwaardig (misschien nog wel wat lager) aan de cd7300, dus het lijkt mij een gedane zaak.. :-D

Het klinkt overigens als een open deur inrammen (stapje hoger = stapje beter), maar als je naar het kostenplaatje kijkt valt dat wel mee: de sa8400 en de cd17mkII liggen (tweedehands) op gelijkwaardig niveau, toch zou ik blindelings voor de cd17 gaan! HB
Eigenaar Het Nieuwe audio - beeld & geluid integratie oplossingen

mahansz

maar on-topic: niemand? ll0ll, ik reken op je :lol: :lol: :wink:
Eigenaar Het Nieuwe audio - beeld & geluid integratie oplossingen

bramdg

als het mag nog even off topic... redface

Hoe zou een SA-7001 of SA-7001KI zich gedragen tov een cd17 (KI)


groetjes





PrimaLuna ProLogue Two
Marantz CD17mkII+ST
Squeezebox Touch
Metrum NOS QUAD DAC
Clearaudio Emotion + Ortofon 2M Black
Pro-Ject Tube Box II

Klipsch RP-280F
Ah! KB10 Bi-Wired
JvG Z/G
Veloce Black Cat

PS Audio Quintet
VDH Mainstream
Siemens Cyl Fuse Cart

mars

hoi Hans

lijkt mij ook nog wel een beetje van de leeftijd afhangen , maar volgens mij zit je met 700 euro aardig in de buurt( maar idd veel verkopers vragen gerust 1000 of meer voor de KI versie)

mvg mars
Marantz PM17 pm82 pm8000,creek evo,classe cap101-cap151,naim nait 5i +verschillende nac en nap's
Sugden Mystro , octave , kanzy , blumenhofer ,
belachelijk veel bekabeling.
nu;
Valve Audio Predator
mc-sytems
Rega CDP
denon
Oyaida , furutech , pink faun

mahansz

Citaat van: bramdg op december 08, 2007, 23:12:17
als het mag nog even off topic... redface

Hoe zou een SA-7001 of SA-7001KI zich gedragen tov een cd17 (KI)

groetjes

Ik heb geen ervaring met de SA-7001, maar wel met de SA-8400, da's de voorloper ervan. Zie post hierboven voor mijn bevindingen  :wink: :wink:
Eigenaar Het Nieuwe audio - beeld & geluid integratie oplossingen

mahansz

Citaat van: mars op december 09, 2007, 08:21:13
hoi Hans

lijkt mij ook nog wel een beetje van de leeftijd afhangen , maar volgens mij zit je met 700 euro aardig in de buurt( maar idd veel verkopers vragen gerust 1000 of meer voor de KI versie)

mvg mars

Zo veel nog? een cd17mkII komt niet verder dan €450 (zie marktplaats). In principe is de cd17 KI toch ouder dan een mkII?
Eigenaar Het Nieuwe audio - beeld & geluid integratie oplossingen

mars

ja joh i know , maar kijk maar om je heen als het ki signature er op zit blijken ze veel waarde vaster te zijn.

grtz mars
Marantz PM17 pm82 pm8000,creek evo,classe cap101-cap151,naim nait 5i +verschillende nac en nap's
Sugden Mystro , octave , kanzy , blumenhofer ,
belachelijk veel bekabeling.
nu;
Valve Audio Predator
mc-sytems
Rega CDP
denon
Oyaida , furutech , pink faun

Hanske

Citaat van: mahansz op december 09, 2007, 09:55:45
Zo veel nog? een cd17mkII komt niet verder dan €450 (zie marktplaats). In principe is de cd17 KI toch ouder dan een mkII?

vreemd idd, ik heb wel eens gelezen dat de MKII ook beter zou klinken dan de KI (hoewel dit natuurlijk weer hele kleine verschillen zijn) maar dan prijs ik me kwa waardevastheid gelukkig dat ik de KI heb :-D

P.s. die gaat binnenkort via een buizenampje laten horen wat ie kan!

MadVillain

Citaat van: mahansz op december 09, 2007, 09:47:12
Ik heb geen ervaring met de SA-7001, maar wel met de SA-8400, da's de voorloper ervan. Zie post hierboven voor mijn bevindingen  :wink: :wink:

Zelf heb ik wel ervaring met de sa7001. Het verschil tov de cd17KI is heel erg groot.
De sa7001 wil tov de cd17ki erg plat klinken. Minder brede soundstage. Het hoog klinkt wat scherper.
Minder laag......

Zelf heb ik de cd17KI voor rond de 375 gekocht via mp.



Jantje

Citaat van: MadVillain op januari 23, 2008, 14:30:43
Zelf heb ik wel ervaring met de sa7001. Het verschil tov de cd17KI is heel erg groot.
De sa7001 wil tov de cd17ki erg plat klinken. Minder brede soundstage. Het hoog klinkt wat scherper.
Minder laag......

Zelf heb ik de cd17KI voor rond de 375 gekocht via mp.




Heb je toevallig ook een idee hoe je CD17KI zich verhoudt met de SA7001KI? Ik heb deze uitvoerig beluisterend in een winkel en was toch wel behoorlijk onder de indruk. De nieuwprijs liegt er echter niet om, en tweedehands durft men er ook gouden bergen voor te vragen.

Mooie prijs voor je CD17KI trouwens, er stond laatst een mooi exemplaar op marktplaats, ik had wel interesse maar de persoon die hem verkocht wilde er minstens 550 euro voor hebben. Dat werd me iets te gortig..
Marantz PM17
Marantz CD17MKII
Focal JMLab 714V
Oehlbach NF214, Supra Ply 3.4/S

Voor surround:
Denon AVR-3802, via pre-outs op PM17 en PM66SE-KI.