bi ampen bij doby atmos mogelijk op een sr7009?

Gestart door pumpkinking, augustus 20, 2017, 13:52:59

Vorige topic - Volgende topic

pumpkinking

Ik heb al eerder een onderwerp over bi ampen gepost. Ik ben aan het lezen geweest in de beschrijving van de SR 7009. En er is bi ampen mogelijk bij 5.1 en 7.1 maar bij de 9.x en atmos zie ik dat niet meer.

heeft iemand het wel eens geprobeerd en wat gebeurde er als je hem op atmos of 9.x zetten?

CBdicX

Citaat van: pumpkinking op augustus 20, 2017, 13:52:59
Ik heb al eerder een onderwerp over bi ampen gepost. Ik ben aan het lezen geweest in de beschrijving van de SR 7009. En er is bi ampen mogelijk bij 5.1 en 7.1 maar bij de 9.x en atmos zie ik dat niet meer.

heeft iemand het wel eens geprobeerd en wat gebeurde er als je hem op atmos of 9.x zetten?

Het is redelijk "simpel".
Een 7009 is een 9 kanaal versterker.
Als je wil Bi-ampen dan zijn er voor je 2 front speakers al reeds 4 kanalen in gebruik en heb je er 5 over.
Die 5 kunnen dus Center, Surround, en 2 Hoogte kanalen doen (Atmos, DTSX of Auro).

Laat je Bi-amp vervallen (dat doet op zich toch niet veel) dan kan je of Surround Back gaan gebruiken met 2 Front Height speakers, of Rear Hight erbij en geen SB zodat je 4 Height speakers gebruikt.

Wat ook mogelijk is, is een extra stereo versterker erbij en dan zou je alles kunnen doen, want de 7009 heeft 11 kanaal processing, alleen geen 11 kanalen versterking, maar die 2 extra kanalen dat doet die externe versterker.
Kan je een goedkope Onkyo A-9010 voor gebruiken, al nieuw vanaf +/- 180,00 euro !!
Een 11 kanaal receiver, met dus 11 actieve versterkers, gaat een veelvoud kosten ten opzichte van een Onkyo A-9010  :wink: 

Dus je kunt alle kanten op........

EDIT
Ik zie nu net je vorige post.
Jij gebruikt dus de 7009 en een MM, nou, dan zie ik het "probleem" niet.
De 7009 instellen op 11 kanalen en je kunt iedere combi maken die je wilt.
Vergeet niet dat als je bijvoorbeeld je fronts in bi-amp via de MM laat lopen, je niet 4 kanalen over heb omdat je deze niet daadwerkelijk gebruikt !
Het gaat om de processing van de speakers die vast staan, en dat zijn fronts, center en surround.
Die 5 zijn altijd "bezet", of de 7009 die nu versterkt, of dat dit extern gebeurt.
Met de andere kan je "rommelen", maar daar zit ook een beperking aan.