Citaat van: xander32 op maart 25, 2019, 20:05:12
Cor, zowel jij als ik, we hebben beiden een mooie collectie muziek verzameld, op cd. Ook al zou morgen de muziekindustrie geheel instorten, dan zal dat mij nauwelijks raken, ik heb genoeg moois om van te blijven genieten. Voor jou zal dat vast niet anders zijn, toch ?
Ja en nee, Robert want bands komen en gaan, en die wil je als muziekliefhebber ook graag blijven volgen, en dan het liefst zodanig dat men optimaal bediend wordt van de content, in welke vorm is niet belangrijk, ook voor mijzelf vormt uiteindelijk ook streaming geen taboe, doch de macht van de commercie (lees: geld) is al zo groot dat bijvoorbeeld één van de belangrijkste onafhankelijke prog-labels, InsideOutMusic, is eigendom geworden van SONY Music Entertainment en die maakt tegenwoordig aar dus zo goed en in haar geheel de dienst uit, nu alleen wat betreft de omvang van batches vinyl en CD, en straks alleen nog maar vinyl en online downloads, en uiteindelijk zelfs het A&R management, en daar wordt ik als proghead niet bepaald blijer om, want SONY heeft een volstrekt ander belang dan de muziekliefhebber en dat wringt niet alleen, het bijt elkaar zelfs. Op het moment dat SONY CBS overnam, was dat vlak na een ingrijpende wisseling in de boardroom, de oorspronkelijke liefhebbers werden weggestemd door de aandeelhouders en de commercie trad aan, en daarmee veranderde ook het gehele karakter van het bedrijf en de bedrijfsvoering. Hier in Nederland werd Brandsteder Electronic uit Badhoevedorp werd bedankt voor de moeite als importeur en serviceverlener en SONY-Amstelveen zou nooit meer het niveau van zijn voorganger gaan halen, doch was wel veel goedkoper in de exploitatie, en daar ging het SONY nieuwe stijl slechts om, met als gevolg dat de naam en faam van SONY op hardware- en software-gebied voorgoed kwijnende was en erger. Tja, zo gaat dat dan meestal wanneer kwaliteit wordt ingeruild voor kwantiteit, net zoals bij vrijwel alle hardware en software producenten die alleen willen groeien in aantallen (omzet) in plaats van kwaliteit en levensduur (bedrijfszekerheid, betrouwbaarheid en merkentrouw). Jammer maar waar. Maar goed, dit is helaas een overbekend verhaal en dus deze van mijn kant dan ook volstrekt overbodig is. Waarvan acte. P.S. De "oude" muziekindustrie is reeds ingestort, volledig gecorrumpeerd door hun eenzijdige jacht naar rendement, waarvan de indy-labels en de producties in eigen beheer alleen maar van profiteren, dat is de "nieuwe" muziekindustrie.