Hallo forummers,
Ik heb afgelopen weekend een beetje zitten spelen met de nieuwe configuratie. Eens kijken/luisteren of het wel waar is wat men zegt, dat deze versterker heel veel controle heeft over de luidsprekers.
Eerst het algemeen beeld. Ik merk wel dat op deze versterker een grotere luidspreker beter tot zijn recht komt. Het rendement wat de versterker kan geven vind ik niet terug in de AE2 speakers.
De controle over de speakers is fenomenaal. Ik heb de set behoorlijk aan de tand gevoeld om het presteren van zowel de versterker als de AE2 eens te testen. Bij een tellerstand (volumestand in het display) van 70 kwam de muziek er nog gecontroleerd uit terwijl ik met samen geknepen billen zat te luisteren of dit wel goed zou gaan. Ja, je moet zo af en toe risico's nemen in het leven!
Ik kan in ieder geval zeggen dat al het luie zweet uit de AE2 is geblazen en dat deze de test goed hebben doorstaan net als de RB-1590 natuurlijk.
Muzikaliteit, daar is geen negatief woord over te melden, mooie details, goede plaatsing en vooral veel drive. Je merkt dat de versterker geen moeite heeft om alles in de juiste proporties de luidspreker uit te laten komen. De enige tekortkoming in dit geheel is de AE2 zelf omdat het de "body" mist voor deze versterker.
Ik ga mij nu oriƫnteren op de verkoop van mijn Opera set inclusief de AE2 speakers om daarna tot aanschaf over te gaan van een paar goede zuil luidsprekers.
Dus ken je nog iemand die op zoek is naar een leuke set uit het hogere segment, dan is dit de kans en over de prijs valt te praten.
Groeten,
Marcel