Ik heb even gegoocheld om wat info in te winnen in de verschillen tussen de twee tweeters en ik denk (als leek) dat deze verschillen minimaal zijn.
Wat bij mij doorslaggevend was/is, is natuurlijk de maatvoering van de frontplate en de diameter van de magneet dus kom te toch snel weer bij een Audax uit en natuurlijk dat de gevoeligheid van de nieuwe tweeter niet veel hoger moet uitkomen dan de oude omdat het geluid nu toch wel aangenaam rustig is en niet opdringerig is en dus ook niet snel tot luister moeheid kan leiden, bij een hoger dB zal dat effect aanzienlijk anders zijn. Dat weet ik als leek dan weer wel en zul je middels het filter weer moeten corrigeren.
Besteld bij Rumoh en hoop dat deze een beetje snel geleverd gaan worden.
Dan is het nog wachten tot een collega van mij zijn kennis en middelen heeft gebruikt om tot een mooi advies/ontwerp te komen voor het scheidingsfilter. Op basis daarvan zal ik gaan overwegen welke onderdelen ik ga gebruiken om tot een kwalitatief beter filter te komen dan het standaard Visaton filter.
Het komt er op neer dat de MarKath rustig aan word door ontwikkeld.
Wordt vervolgd.
Oh ja, zo'n feestje wordt bij ons niet meer gegeven, daar hou je alleen maar werk aan over
Groeten,
Marcel