Spotify - Geen SBT ondersteuning meer

Gestart door xander32, juli 20, 2017, 14:14:59

Vorige topic - Volgende topic

bert50

Ga gelijk kijken Rob [emoji106]

Verzonden vanaf mijn iPad met Tapatalk
Boxen Dynaudio Confidence 20
Versterker Hegel 590
Draaitafel VPI Traveller met een Soundsmith The voice element en een Moon 310 LP Phono voortrap
Aurender A10 Streamer
Audioquest Tornado powercables
Audioquest The Thunderbird ls

xander32

Waarom zou je de eigen content over de Node willen laten lopen, terwijl dat rechtstreeks over de NA11 kan? Waarom een extra schakel? T.b.v. de bediening?

bert50

Dat is precies de reden de app robert daar gebruik jij toch ook de Logitech voor

Versterker Hegel 590
Draaitafel VPI Traveller met een Soundsmith The voice element en een Moon 310 LP Phono voortrap
Aurender A10 Streamer

sjoek

Citaat van: xander32 op juli 27, 2017, 08:58:33
LMS staat op m'n laptop. Maar ik ga zoals aangegeven Spotify via de NA11 proberen, voldoet dat niet (m.n. de app), dan zal er een Node 2 komen, die ook weer over de dac van de NA11 z'n kunsten mag vertonen (Spotify en internetradio).
Ook niet vervelend  8-).

Ach ja wat nieuws op zijn tijd is ook niet verkeerd natuurlijk 8-)
De Set: ,Marantz 6170, hd amp1 , bluesound node n130, Boston acoustics a26.

xander32

... deels; voor mijn eigen content (cd ripp in flac) voldoet de Marantz app prima. Die komt rechtstreeks vanaf de nas naar de NA11.

Echter, om gebruik te maken van Spotify en internetradio, heb ik (waarschijnlijk) meer nodig dan hetgeen de Marantz app kan.

Citaat van: bert50 op juli 27, 2017, 10:51:58
Dat is precies de reden de app robert daar gebruik jij toch ook de Logitech voor

bert50

Voor mij ook maar die Bluesound app is snel en goed daarom test ik de node 2 maar het probleem zit in d ie brakke app Marantz je moet je schamen

Versterker Hegel 590
Aurender A10 Streamer

xander32

Een jaar terug was ik op zoek naar een goede dac (voor de SBT) en stond op het punt een Schiit Gungnir Multibit te kopen, toen de NA11 voorbij kwam: een hoogwaardige dac met wat extraatjes voor mij (streamer). De NA11 maakt vooral als dac deel uit van mijn keten. Dat voorts het rechtstreeks streamen van nas naar NA11 goed te doen bleek, is een meevalltje. Dat maakte dat er voor het 'serieuze luisteren' weer een schakel tussenuit kon.

Het is gewoon jammer, maar begrijpelijk, dat Spotify de SBT niet meer ondersteund. Op naar een andere oplossing, naar een vervang van die SBT, welke het signaal weer over de hoogwaardige dac, NA11 genaamd, mag gaan sturen.

En om het beeld kompleet te maken; voor de (toen zes maanden jonge) NA11 heb ik slechts een paar tientjes meer betaald, dan de helft van de laaste adviesprijs. Meer dac voor de euries en ook nog eens in een Premium jasje, is er niet snel te verkrijgen.

Citaat van: bert50 op juli 27, 2017, 11:04:59
Voor mij ook maar die Bluesound app is snel en goed daarom test ik de node 2 maar het probleem zit in d ie brakke app Marantz je moet je schamen

jowa

Als je LMS op je laptop hebt draaien, is zoals gemeld met aanzetten van Spotty een fluitje van een cent.
Als je daarnaast onder Plugins ShairTunes2 en UPnP/DLNA Media Interface enable, word je LMS omgeving en SBT nog veelzijdiger.

ShairTunes2 zorgt er voor dat je Spotify can streamen vanaf je iPhone naar je SBT.
UPnP/DLNA zorgt er voor dat je LMS database met muziek beschikbaar komt voor je NA-11S1.

Ik zelf blijf nog gewoon bij de SBT en heb een HPE Microserver besteld. Weer lekker hobbyen  :-D

De Synology gaat in de verkoop.

Brutus

Maar volgens mij wil Xander niet streamen vanaf smartphone of tablet maar gewoon een streamer die Spotify Connect heeft. Gewoon de eigen Spotify app op laptop/macbook, tablet/Ipad of smartphone/Iphone alleen voor de bediening. Tevens kan de Bluesound app ook op bovengenoemde indien je een Node 2 zou nemen en vol pompen met met playlists en voorkeur zenders betreft internetradio (TuneIn).
Versterker Marantz PM11s3 / (sa)cd-speler Denon DCD1500ae / Streamer Bluesound Node 2 / Speakers Monitor Audio Gold GS20

xander32

:yes:

Citaat van: Brutus op juli 27, 2017, 13:37:13
Maar volgens mij wil Xander niet streamen vanaf smartphone of tablet maar gewoon een streamer die Spotify Connect heeft. Gewoon de eigen Spotify app op laptop/macbook, tablet/Ipad of smartphone/Iphone alleen voor de bediening. Tevens kan de Bluesound app ook op bovengenoemde indien je een Node 2 zou nemen en vol pompen met met playlists en voorkeur zenders betreft internetradio (TuneIn).

:gp:

Frederik

De LMS Spotty plug-in werkt hier feilloos. Nadeel is dat de NAS moet draaien om naar Spotify te luisteren, net als met de Spotify plug-in.

Daarom heb ik sinds een maand een Chromecast Audio via een losse dac aangesloten op de versterker. Geweldig goed geluid mbv mobieltje met daarop Spotify app en Internetradio app.
Ipv mobieltje werkt PC of tablet in hetzelfde thuisnetwerk ook goed. Kost 39,- + toslink kabel + verloopje naar mini toslink. En de NAS kan uit blijven.

LMS kan ook overweg met de Chromecast.
Activeer in LMS daarvoor de plug-in 'Chromecast Bridge'

xander32

Een voordelige oplossing en als je dan ook nog tevreden bent met het geluid, helemaal goed!
Spotty draait echter niet op iedere nas.

Citaat van: Frederik op september 04, 2017, 21:28:08
De LMS Spotty plug-in werkt hier feilloos. Nadeel is dat de NAS moet draaien om naar Spotify te luisteren, net als met de Spotify plug-in.

Daarom heb ik sinds een maand een Chromecast Audio via een losse dac aangesloten op de versterker. Geweldig goed geluid mbv mobieltje met daarop Spotify app en Internetradio app.
Ipv mobieltje werkt PC of tablet in hetzelfde thuisnetwerk ook goed. Kost 30,- + toslink kabel + verloopje naar mini toslink. En de NAS kan uit blijven.

LMS kan ook overweg met de Chromecast.
Activeer in LMS daarvoor de plug-in 'Chromecast Bridge'

Frederik

Citaat van: xander32 op september 04, 2017, 21:37:47
Spotty draait echter niet op iedere nas.

Inderdaad.
Daarom is de Chromecast Audio een uitkomst. Kan met Spotify Connect (en internetradio) buiten LMS om draaien.
En kan ook overweg met LMS om de flacjes vanaf de nas af te spelen.
Wanneer je al een goede dac hebt een stuk goedkoper dan welke andere renderer (Node etc) dan ook. LMS en Spotify Connect zijn qua gebruiksgemak onverslaanbaar. En het geluid is niet te onderscheiden van de Squeezebox Touch op dezelfde losse dac.

Frederik

Miv vandaag biedt Spotty v1.4.1 voor LMS ondersteuning voor ARMv5 based NASsen:

"This is big news for some of the unhappy (so far) Synology users: this build adds support for ARMv5 (armel) based NAS devices"

jowa

Top.  :gp:
Daar zullen een hoop gebruikers blij mee zijn.  :yes:
Ik zag bij mij dat Spotty na de reload nu ook op v1.4.1 zit.

Ook zag ik bij 3rd party plug-ins de Chromecast bridge nu er ook bij staan.