alvast iedereen bedankt voor alle feedback.
Sowieso vind ik het prettig spelen nu zoals het is. Het is alleen zo dat ik nu niet goed besef of ik al dan niet iets mis. Ik ben wel altijd erg tevreden geweest van mijn huidige Marantz combo (PM11s3 & NA-11s1). Voorkeur zou dus eerder uitgaan naar een bi-amping oplossing van een tweede PM11s3...
Citaat van: joep op juni 08, 2017, 13:17:35
Kan pas een antwoord geven als ik je eerst wat vraag.
Hoe groot is de luisterruimte?
Wat is de bekleding van de luisterruimte?
Wat is het rendement van de boxen?
Wat voor muziek heeft jouw voorkeur?
Luister je naar muziek of zit je te headbangen?
Heb je buren?
@joep - de ruimte is ongeveer 6 op 7 meter maar ik benut hier ongeveer de helft van de ruimte als luisterhoek. Speakers staan 2,5 meter uit elkaar en ik luister op 3 meter afstand.
- binnenkort komen een aantal GIK acoustics panelen (links, rechts en boven) erin terecht om de eerste reflecties op te vangen. Verder ligt er ook een tapijt voor de speakers tussen de luisterpositie
- het rendement van de speakers bedraagt 89
- qua muziekvoorkeur varieert het echt wel; pop, rock, easy listening, electro, ... niet persé 1 voorkeur (alvast geen metal ofzo
- de PM11s3 speelt 95% van de tijd op ongeveer -50 tot -40 (op de display van de Marantz). Dit zou een een 70 tot 85 decibel max moeten zijn. Zelden gaan die dus hoger dan 90db (op 3 meter afstand)
- buren heb ik niet