De set van Geoffrey

Gestart door Geoffrey, mei 03, 2017, 13:55:22

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

JohnWx

#645
Blijven zeer ondergewaardeerde speakers is echt een mooie serie


Worden zelden aangeboden


Geniet ze +++++++
Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.

                                         MicroMega DUSON Lenovo NOKIA Sony FXAudio Pro-ject

Geoffrey

#646
Even update over huidige situatie.

De Marantz Cinema 40 en MM7055 draaien top bij mij. Moet nog wel steeds afstellen (was Rob nu maar hier  :-P ).
Ik heb het 1 en ander van hem geleerd over HT afstelling dus het zal ook wel goed komen.
De Optoma Beamer heb ik vaarwel gezegd en een vorig jaar ongeveer een 75 inch QLED Samsung TV gekocht. Groot genoeg en prima mooi beeld. Was het gedoe om steeds over te schakelen een beetje zat. Weliswaar geen 3D meer maar dat is ook niet zo'n ramp.
Niet alleen grote veranderingen in mijn HT maar ook aan woning zelf. Grote verbouwingen gedaan en mijn 2 jongens hebben sinds vorig jaar nu eindelijk hun eigen royale slaapkamer. Ook is de keuken een stuk groter hierdoor geworden (hier moet nog wel het 1 en ander afgewerkt worden). Volgend jaar de badkamer en nieuw dakkapel.

Hier een foto en ik zit er wel aan te denken om weer eens een Meet&Greet te organiseren zeer binnenkort als er geïnteresseerden zijn natuurlijk.

Verslag van mijn eerste M&G!!!
https://marantzforum.nl/forum/index.php/topic,15847.0.html

Marantz Cinema 40
Marantz MM7055
Sony UBP-X800
Sony DVP-NS900V QS
Pro Ject Debut III Esprit

Front - Jamo Concert VII
Surround - Jamo Concert V
SurroundBack - Jamo Concert V
Center - Jamo Concert II
Height - Jamo 28
Subwoofers - Jamo Sub 360 (x2)

Geoffrey

Wat ook best gaaf is vind ik, is dat ik mijn moeders (helaas veel te vroeg overlededn  :-( ) Blaupunkt Vintage jaren 50/60 radio heb overgenomen. Zit al jaren in onze familie en ik weet nog heel goed dat deze bij mijn Oma vroeger in de huiskamer stond.
Ik kreeg wel eens op m'n kop als ik er met mijn 5/6 jarige tengeltjes aanzat.
Zit trouwens een verrassend goed geluid in. Maarja, dat is ook niet zo gek aangezien het een buisversterker heeft.
Nagenoeg in perfecte staat en ik hoop dat in iedergeval 1 van mijn jongens dit later in de familie houdt.
Staat nu bij ons in de keuken en mijn vrouw heeft het nog steeds dagelijks aanstaan.

Marantz Cinema 40
Marantz MM7055
Sony UBP-X800
Sony DVP-NS900V QS
Pro Ject Debut III Esprit

Front - Jamo Concert VII
Surround - Jamo Concert V
SurroundBack - Jamo Concert V
Center - Jamo Concert II
Height - Jamo 28
Subwoofers - Jamo Sub 360 (x2)

NB

Ziet goed uit :yes:
Ik heb ook ooit Jamo Concerts, gehad. Die klonken goed.
Welke precies weet ik niet meer.
Kamer set:
Marantz PM 6007 - Q Acoustics 3050 - Infinity Alpha 10 - Yamaha CDS303 - Marantz cd 5000-
Pioneer DV-50LX- Bluetooth receiver BLS- B11.
Sennheisser HD 700 en Sennheiser IE 800.

Slaapkamer:
PM 6004, Mistral Bow 3, Philips cd 723, Dab+tuner.

JohnWx

Citaat van: Geoffrey op juli 16, 2024, 13:14:32Wat ook best gaaf is vind ik, is dat ik mijn moeders (helaas veel te vroeg overlededn  :-( ) Blaupunkt Vintage jaren 50/60 radio heb overgenomen. Zit al jaren in onze familie en ik weet nog heel goed dat deze bij mijn Oma vroeger in de huiskamer stond.
Ik kreeg wel eens op m'n kop als ik er met mijn 5/6 jarige tengeltjes aanzat.
Zit trouwens een verrassend goed geluid in. Maarja, dat is ook niet zo gek aangezien het een buisversterker heeft.
Nagenoeg in perfecte staat en ik hoop dat in iedergeval 1 van mijn jongens dit later in de familie houdt.
Staat nu bij ons in de keuken en mijn vrouw heeft het nog steeds dagelijks aanstaan.



je kan zelfs bluetooth er op / aan zetten staat op Google

Leuk en mooi apparaat
Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.

                                         MicroMega DUSON Lenovo NOKIA Sony FXAudio Pro-ject

Hoewie Loewie

#650
Gaaf die oude buizenradio. notworthy  Hier in huis staat al een paar jaar een gratis gekregen Loewe Opta Planet Stereo op de kast die regelmatig aan staat. Klinkt lekker relaxed en het apparaat ziet er prachtig uit. Echt een eyecatcher.

Receiver 2216 1515 - Tuner 2050 ST-50 - Deck 5010 SD1015 - CD273 CD5400OSE
Setups: PM-KI Pearl Lite-PM6005-CD5005 / PM5004-CD5004-ST6003 / SR5023-CD5003
Veel Superscope: www.superscopeaudio.nl

Geoffrey

Citaat van: Hoewie Loewie op juli 16, 2024, 17:59:37Gaaf die oude buizenradio. notworthy  Hier in huis staat al een paar jaar een gratis gekregen Loewe Opta Planet Stereo op de kast die regelmatig aan staat. Klinkt lekker relaxed en het apparaat ziet er prachtig uit. Echt een eyecatcher.

Zeker mooi om te zien  :yes:
Marantz Cinema 40
Marantz MM7055
Sony UBP-X800
Sony DVP-NS900V QS
Pro Ject Debut III Esprit

Front - Jamo Concert VII
Surround - Jamo Concert V
SurroundBack - Jamo Concert V
Center - Jamo Concert II
Height - Jamo 28
Subwoofers - Jamo Sub 360 (x2)

Geoffrey

Even een vraagje.
Af en toe wanneer ik zin heb draai ik wel LP's. Niet zo fanatiek als de meesten hier.
Heb ik dan echt een voorversterker nodig voor een beter geluids kwaliteit of voldoet de Phono ingang
van de Cinema 40 prima daarvoor? Het blijkt dus dat mijn Cambridge Audio 640P er mee is opgehouden helaas.
Maar voor aanschaf nieuwe voorversterker dus mijn vraag.
Marantz Cinema 40
Marantz MM7055
Sony UBP-X800
Sony DVP-NS900V QS
Pro Ject Debut III Esprit

Front - Jamo Concert VII
Surround - Jamo Concert V
SurroundBack - Jamo Concert V
Center - Jamo Concert II
Height - Jamo 28
Subwoofers - Jamo Sub 360 (x2)

NB

Je kunt het proberen en eentje bestellen online.
Indien het beter klinkt, houd je'm. Zoniet kun je het terug sturen binnen de termijn die daar voor staat.
Kamer set:
Marantz PM 6007 - Q Acoustics 3050 - Infinity Alpha 10 - Yamaha CDS303 - Marantz cd 5000-
Pioneer DV-50LX- Bluetooth receiver BLS- B11.
Sennheisser HD 700 en Sennheiser IE 800.

Slaapkamer:
PM 6004, Mistral Bow 3, Philips cd 723, Dab+tuner.

Geoffrey

#654
Citaat van: NB op juli 18, 2024, 11:28:55Je kunt het proberen en eentje bestellen online.
Indien het beter klinkt, houd je'm. Zoniet kun je het terug sturen binnen de termijn die daar voor staat.

Dat is waar. Maar ik ben net bezig geweest om de PS direct aan te sluiten en na een uurtje pielen om oude bekabeling
te verwijderen en nieuwe nu rechtstreeks in Phono poort aan te sluiten, ben ik er wel klaar mee.
Nu zit alles aangesloten zoals ik wil en voor die paar keer dat ik een LP opzet vind ik dit dus ook wel prima.

Dus nu heb ik een (waarschijnlijk defecte) Cambridge Audio 640p over.

Gaat dus om deze.
https://www.fidelityaudio.co.uk/640p-level-2-577-p.asp

EDIT: Ik ga toch eens vragen aan eigenaar van Vintage HF Shop van Gerrit Dijkstra in Sneek. Misschien kan hij hier iets mee qua reparatie.
https://www.facebook.com/vintagehifishop
Marantz Cinema 40
Marantz MM7055
Sony UBP-X800
Sony DVP-NS900V QS
Pro Ject Debut III Esprit

Front - Jamo Concert VII
Surround - Jamo Concert V
SurroundBack - Jamo Concert V
Center - Jamo Concert II
Height - Jamo 28
Subwoofers - Jamo Sub 360 (x2)

Emiel77

Afhankelijk van het element wat je op je draaitafel gebruikt eigenlijk.
Heb je een Moving Magnet element? gewoon de Cinema 40 gebruiken.
Heb je een Moving Coil element? ook geen probleem, step-up trafotje tussen de draaitafel en Cinema 40 en klaar alweer.

Persoonlijk erg goede ervaring met de phono stage in mn PM8006 (moving magnet), verwacht dat de Model 40 een soortgelijke phono stage gebruikt.
Marantz PM8006 | Marantz ND8006
Technics SL-1210GR | Ortofon Concorde Century
Quadral Signum 70 | Quadral Qube CS10
Apple Mac mini M2 | Apple iPad Pro M1
AudioQuest DragonFly Cobalt
Sennheiser HD 660S | Sennheiser Momentum 3
LG 55" Oled C1 | Apple TV 4K

Geoffrey

Citaat van: Emiel77 op juli 18, 2024, 21:00:52Afhankelijk van het element wat je op je draaitafel gebruikt eigenlijk.
Heb je een Moving Magnet element? gewoon de Cinema 40 gebruiken.
Heb je een Moving Coil element? ook geen probleem, step-up trafotje tussen de draaitafel en Cinema 40 en klaar alweer.

Persoonlijk erg goede ervaring met de phono stage in mn PM8006 (moving magnet), verwacht dat de Model 40 een soortgelijke phono stage gebruikt.

Dank voor je antwoord. Mijn element is een MM. Moest de Cambridge ook altijd op MM zetten.
Ik heb een Ortofon Red. Dan laat ik het voorlopig bij de Phono ingang van de C40.
Marantz Cinema 40
Marantz MM7055
Sony UBP-X800
Sony DVP-NS900V QS
Pro Ject Debut III Esprit

Front - Jamo Concert VII
Surround - Jamo Concert V
SurroundBack - Jamo Concert V
Center - Jamo Concert II
Height - Jamo 28
Subwoofers - Jamo Sub 360 (x2)

Emiel77

Citaat van: Geoffrey op juli 18, 2024, 23:38:18Dank voor je antwoord. Mijn element is een MM. Moest de Cambridge ook altijd op MM zetten. Ik heb een Ortofon Red. Dan laat ik het voorlopig bij de Phono ingang van de C40.

Goede keus, kan je ook aanbevelen om eens na te denken over een upgrade naar Ortofon 2M Blue of Bronze.
Zelf heb ik een Ortofon Concorde Century (2M Bronze techniek) als upgrade gedaan van mn 2M Blue, bevalt uitstekend.
Marantz PM8006 | Marantz ND8006
Technics SL-1210GR | Ortofon Concorde Century
Quadral Signum 70 | Quadral Qube CS10
Apple Mac mini M2 | Apple iPad Pro M1
AudioQuest DragonFly Cobalt
Sennheiser HD 660S | Sennheiser Momentum 3
LG 55" Oled C1 | Apple TV 4K

Geoffrey

Citaat van: Emiel77 op juli 19, 2024, 21:36:40Goede keus, kan je ook aanbevelen om eens na te denken over een upgrade naar Ortofon 2M Blue of Bronze.
Zelf heb ik een Ortofon Concorde Century (2M Bronze techniek) als upgrade gedaan van mn 2M Blue, bevalt uitstekend.

Ik heb mezelf een presentje gedaan en een Ortofon Stylus 2M Blue besteld. Na veel reviews gelezen te hebben is dit een mooie upgrade voor mij.
Ook is mijn Cambridge Audio 640p phono pre-amp bij Vintage Audio voor check/reparatie. Ga deze toch weer aansluiten wanneer deze is gerepareerd.
Marantz Cinema 40
Marantz MM7055
Sony UBP-X800
Sony DVP-NS900V QS
Pro Ject Debut III Esprit

Front - Jamo Concert VII
Surround - Jamo Concert V
SurroundBack - Jamo Concert V
Center - Jamo Concert II
Height - Jamo 28
Subwoofers - Jamo Sub 360 (x2)

Geoffrey

Citaat van: Geoffrey op juli 18, 2024, 11:58:36EDIT: Ik ga toch eens vragen aan eigenaar van Vintage HF Shop van Gerrit Dijkstra in Sneek. Misschien kan hij hier iets mee qua reparatie.
https://www.facebook.com/vintagehifishop

Lekker dan.... 125,- euro voor reparatie. nieuwe voeding en chip.
Marantz Cinema 40
Marantz MM7055
Sony UBP-X800
Sony DVP-NS900V QS
Pro Ject Debut III Esprit

Front - Jamo Concert VII
Surround - Jamo Concert V
SurroundBack - Jamo Concert V
Center - Jamo Concert II
Height - Jamo 28
Subwoofers - Jamo Sub 360 (x2)