Hoi. Leuk topic! Ik ben opgegroeid met cassettebandjes. Tot ver in de 80-er jaren gebruikt. Ergens in 2001 heb ik mijn volle dozen met bandjes eens uitgezocht. Blijvers waren de voorbespeelde (stuk of 40) en een kratje vol TDK SA (en andere CrO2 bandjes). De rest toen weggegooid. Nooit moeten doen maar ja......
Sinds een jaar of drie draai ik mijn bandjes weer. Ik heb diverse cassettedecks maar mijn ervaring is dat het niet mee valt om een goed en volledig werkend deck te vinden. Er mankeert altijd wel iets aan. Vergane/slappe snaren (bijna standaard), afgebroken veertjes, losgeraakte tandwieltjes en ga zo maar door. Sinds een week of twee heb ik een Marantz SD1020 deck. Ook daarvan waren de snaren vergaan maar die heb ik vernieuwd. Sindsdien weer volop bandjes aan het draaien. En ik moet zeggen dat het deck zich uitstekend gedraagt. Prima geluidskwaliteit, toch goei spul dat Marantz.
Sinds gisteren beschik ik over vier Fuji metal cassettes. Ik kende het uiteraard wel maar ik heb zelf nooit metal cassettes gehad. Ook nooit gehoord. Tot gisteren dus. Ik moet zeggen dat het me wel overtuigd. Dat klinkt nog zoveel beter dan TDK SA. Fantastisch!
Mijn Marantz SD1020:
Vier Fuji metal 90 cassettes:
Kratje met tapes:
Wat voorbeelden van voorbespeelde tapes:
En wat ander spul:
Een keer bij de kringloop gevonden: