Hoi, welkom hier.
1. best 8 ohm, 6 of 4 kan maar gaat meer vermogen van je versterker vragen (denk ik
)
2. je kan altijd 2de hands zoeken. De beste manier is om thuis te luisteren naar de speakers aangesloten op je eigen versterker.
Dali en Monitor-Audio vind ik heel betaalbare speakers die veel voor hun geld geven.
Je budget zal wel nog iets te laag zijn om deze nieuw te kopen, dus even verder sparen of 2de hands zoeken?
Ik heb zelf een 1090 gehad en heel eerlijk gezegd vond ik de Dali niet echt een goede combinatie met de 1090.
Misschien te wijten aan de impedantie van de Dali (6ohm), op een pm5005 kwam hun ware aard dan wel boven (dali zensor 3 heb ik gehad).
3 subwoofer is niet noodzakelijk. Gewoon de juiste speaker kiezen. Met de zensor 1 en 3 is er nog steeds voldoende laag om te genieten van rock. In de muziek die je noemt is de bass toch vrij aanwezig, drum, bass gitaar
Het is gewoon de kunst om het gecontroleerd uit te speakers te laten klinken zonder dat heel de kamer aan het trillen is
4 als je een integrated koopt is het wel nog zo handig om de pre ook te gebruiken. Dus het moet zeker niet, maar de mogelijkheid is er wel.