Aandruk rollen voor cassettedeck in Marantz DC1000/N1M cd / cassette combinatie

Gestart door rcor, april 01, 2017, 18:15:57

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

rcor

Beste forum leden,

Ik ben nieuw hier en ik vindt het een leuk forum om te zien en te lezen.

Daar ik diversen Marantz spullen tegenwoordig heb leek het mij niet geheel onverstandig om mij lid te maken van dit forum.

Graag maak ik daarom ook gebruik van de expertise over Marantz apparaten op dit forum.
Ik zit namelijk met het volgende:

enige tijd geleden heb ik voor slechts 40 euro een Marantz Perla serie op de kop getikt (lees: SR1000/N1M receiver en DC1000/N1M cd/cassette combi). Ik ben deze set aan het opknappen met enkele nieuwe snaren en dat lijkt mij wel te gaan lukken (de juiste maten snaren vinden en bestellen.

Nu loop ik tegen het probleem aan: de aandruk rollen zijn lastiger. Weet iemand nog een goed adres waar ik deze kan aan komen? De oorspronkelijk aanwezige aandruk rollen zijn namelijk volledig hard geworden en dienen vervangen te worden, maar ik kom er niet echt aan uit waar ik deze kan bestellen (radiobbb kan ze in ieder geval niet meer leveren).

Alvast bedankt voor jullie reacties!

Met vriendelijk groet,

Rcor

JP48

Hallo,
dat is een hele mooie set om te zien. Ik vond ze destijds nieuw te duur en toen maar de gewone slim lines gekocht, die er van binnen veel op lijkt. De aandrukrollen daarvan zijn inmiddels ook ter ziele maar ik heb nergens meer vervangende kunnen vinden. Deze serie kwam van Philips maar ook op sites van Philips liefhebbers die veel onderdelen hebben konden ze me niet helpen. Er staan nog wel eens slim line deck's op marktplaats, misschien kun je die kannibaliseren.
Succes
Chris

rcor

Citaat van: JP48 op april 13, 2017, 14:13:34
Hallo,
dat is een hele mooie set om te zien. Ik vond ze destijds nieuw te duur en toen maar de gewone slim lines gekocht, die er van binnen veel op lijkt. De aandrukrollen daarvan zijn inmiddels ook ter ziele maar ik heb nergens meer vervangende kunnen vinden. Deze serie kwam van Philips maar ook op sites van Philips liefhebbers die veel onderdelen hebben konden ze me niet helpen. Er staan nog wel eens slim line deck's op marktplaats, misschien kun je die kannibaliseren.
Succes
Chris

Dank voor je reactie Chris.
Inmiddels kan ik mededelen dat ik een adres gevonden heb op Ebay welke custom aandruk rollen kan leveren voor diversen cassettedecks (ze worden zelfs soms als set incl. aandrijf snaar aangeboden voor bepaalde modellen cassettedecks)...

Het betreft Revox_DE en volgens deze winkel (persoonlijk navraag gedaan bij de verkoper) past de volgende aandrukrol op de speler:
http://www.ebay.nl/itm/132142907150?_trksid=p2060353.m1438.l2649&ssPageName=STRK%3AMEBIDX%3AIT

Deze aandruk rol heb ik 1x besteld als test en jawel, hij past en gaat samen met dit deck (ik heb al een bandje kunnen afspelen zonder dat het lint van het bandje kapot gemaakt wordt)! Dus een tweede aandrukrol is besteld incl. nog twee setjes snaren + aandrukrollen voor een Marantz SD-62 en een Onkyo TA-201 cassettedeck...

Absoluut de moeite waard dus om een kijkje te nemen bij deze verkoper...

Ik heb alleen twee andere problemen ontdekt en dat is wel vervelend:
1. De speler loop niet altijd op de juiste snelheid... Zou dit kunnen komen omdat ik alle snaren vervangen heb door nieuwe snaren die iets strakker zijn (wellicht te strak)? Daar de speler met de oude snaren ook speelde was vervanging niet perse nodig, maar ja, ik moest nu toch in de speler zijn, dus ik dacht: dan vervangen we de snaren ook maar... Hoewel ik 'm nog nooit heb horen spelen met de oude snaren op een nummer dat ik goed ken...

2. Af en toe komt er een broebel geluid (oerwoud geluid) uit de cassettespeler als ik het bandje net aanzet. Na een klein stukje spelen verdwijnt dit weer... Van mijn Akai GX-225D bandrecorder weet ik dat dit van doen kan hebben met een Opamp en eventueel de omliggende condensators, maar deze "ogen" (want ik heb geen kennis genoeg om ze door te meten en te vervangen, laat staan dat ik weet welke condensators tot de versterker print van het cassettedeck hoort) nog goed en eenmaal spelend valt het kanaal niet weg, zoals wel het geval was bij mijn bandrecorder...
Iemand een idee wat dit zou kunnen zijn?