Denon PMA 2500NE volume controle

Gestart door CBdicX, maart 26, 2017, 11:53:59

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 5 gasten bekijken dit topic.

thanatos

Dat gaat niet werken. van optisch naar coax is nog steeds digitaal. Daar je signaal remmen levert enkel verlies op in data overdracht.

Het probleem zit hem gewoon in de grove volume regeling blijkbaar. Wel een mooie amp btw.

CBdicX

Citaat van: thanatos op maart 26, 2017, 19:44:58
Dat gaat niet werken. van optisch naar coax is nog steeds digitaal. Daar je signaal remmen levert enkel verlies op in data overdracht.

Het probleem zit hem gewoon in de grove volume regeling blijkbaar. Wel een mooie amp btw.

Duidelijk, en bedankt.
Denk toch dat mijn "beste" optie die volume regeling op de speakers is.
Ik bestel wel zo'n regelaar en dan eens kijken of dit het gewenste resultaat op levert, het kan altijd weer retour ;-)

Zep

De Anthem heeft hier ook "last" van....maar ik heb er mee leren leven  :wink:
*Nu-Vista 600**ATC SCM40**Node 2i/Chord Qutest*

CBdicX

Citaat van: Zep op maart 26, 2017, 20:29:18
De Anthem heeft hier ook "last" van....maar ik heb er mee leren leven  :wink:

Ik blijf het een vervelend fenomeen vinden en snap niet waarom dit soort volume sprongen in gebakken worden.
Is nergens goed voor, er zijn ook versterkers die het niet hebben zoals de 8005, dus het kan wel.
Ik heb al met mijn vrouw leren leven, vind ik eigenlijk wel genoeg  :-D

xander32

Op naar de volgende versterker, waardeloos zo'n Denon. Wellicht neemt de verkoper hem wel weer terug en bestel je weer vrolijk een andere, welke je na niet al te lange tijd wederom retour zal doen, waarna ...

Of zelf (laten) bouwen; eentje geheel volgens jouw eigen specificaties  :yes:.

Citaat van: CBdicX op maart 26, 2017, 22:42:59
Ik blijf het een vervelend fenomeen vinden en snap niet waarom dit soort volume sprongen in gebakken worden.
Is nergens goed voor, er zijn ook versterkers die het niet hebben zoals de 8005, dus het kan wel.
Ik heb al met mijn vrouw leren leven, vind ik eigenlijk wel genoeg  :-D

CBdicX

Citaat van: xander32 op maart 27, 2017, 06:50:32
Op naar de volgende versterker, waardeloos zo'n Denon. Wellicht neemt de verkoper hem wel weer terug en bestel je weer vrolijk een andere, welke je na niet al te lange tijd wederom retour zal doen, waarna ...

Of zelf (laten) bouwen; eentje geheel volgens jouw eigen specificaties  :yes:.

Ik wissel inderdaad op regelmatige basis, daar zijn leveranciers zoals Marcel niet rouwig om  :wink:
Denon is een top versterker, lekker met een ingebouwde DAC, meer vermogen dan ik ooit nodig zal hebben.
Ieder merk heeft wel wat, ik vind dit storend.
Jammer dat Marantz niets Stereo heeft met ingebouwde DAC, wie weet zien ze het licht eens maar betwijfel of dat gaat gebeuren, die zien Digitaal en Analoog als twee totaal gescheiden fenomenen (voor Stereo gebruik).

Zep

Citaat van: CBdicX op maart 26, 2017, 22:42:59
Ik heb al met mijn vrouw leren leven, vind ik eigenlijk wel genoeg  :-D

Helaas zit daar geen aan en uit knop op, dan valt het volume "probleempje" van je versterker nog wel mee  :-D
*Nu-Vista 600**ATC SCM40**Node 2i/Chord Qutest*

CBdicX

Citaat van: Zep op maart 27, 2017, 09:48:29
Helaas zit daar geen aan en uit knop op, dan valt het volume "probleempje" van je versterker nog wel mee  :-D

:-D   :-D   :-D

xander32

Ow, ken je haar ook? Vertel  :yes:.

:-D

Citaat van: Zep op maart 27, 2017, 09:48:29
Helaas zit daar geen aan en uit knop op, dan valt het volume "probleempje" van je versterker nog wel mee  :-D

Frits Denon

Ik zou er mee terug gaan naar de verkoper. Lijkt mij niet normaal, zeker niet voor een versterker in die prijsklasse.

Tja, en de vrouw..... shutup
TV Set: Denon PMA 2010ae, Elac BS 403 / Hepta Gem, Sub ESP 2040, DVD/CD Denon DVD DBT 3313UD, Tuner Denon DNP 720ae

Cave: Accuphase E-270, Elac FS 249.3, BS 403, sub ESP 2040 2x, CD Denon SACD/CD 2000ae, Tuner Marantz 2120, Draaitafel: Sony PS- X4

Zep

Citaat van: xander32 op maart 27, 2017, 19:29:49
Ow, ken je haar ook? Vertel  :yes:.

:-D

Xander, het is een universeel gemis, het geldt voor alle vrouwen  :-D
*Nu-Vista 600**ATC SCM40**Node 2i/Chord Qutest*

CBdicX

#26
Volume probleem is reeds verholpen met een speaker volume regelaar.
Ik gebruik deze:

https://www.kabelshop.nl/Valueline-Stereo-luidspreker-volumeregelaar-handmatig-SPSWITCH-1-2-i4089-t8182.html?gclid=Cj0KEQjwzd3GBRDks7SYuNHi3JEBEiQAIm6EI6s2hmCew_359UJ3kYVp7C-BtDE8xj77Bl1vNtPvPjEaAqA58P8HAQ

Ik heb de regelaar in de 25% stand getest en de 50% stand, en in beide standen krijg ik een duidelijk ruimer gebied om het volume te regelen, veel prettiger, niet meer dat millimeter werk.

Vind wel dat Denon hier wat meer ruimte in had moeten bakken, zeker met een hard uitsturende bron is het een vervelende toestand.
Maar nogmaals, nu niet meer, en dit werkt qua regeling goed........


CBdicX

#27
 :-D

Brutus

Ben niet zo gecharmeerd van die apparaatjes die het volume c.q. de input knijpen.........krijg dan het idee dat de versterker extra hard moet werken voor hetzelfde dB gehalte. Als het me niet goed met de AB lukt loop ik er wel even heen om de versterker met de hand fijn te stellen.
Versterker Marantz PM11s3 / (sa)cd-speler Denon DCD1500ae / Streamer Bluesound Node 2 / Speakers Monitor Audio Gold GS20

CBdicX

#29
Citaat van: Brutus op maart 28, 2017, 15:00:44
Ben niet zo gecharmeerd van die apparaatjes die het volume c.q. de input knijpen.........krijg dan het idee dat de versterker extra hard moet werken voor hetzelfde dB gehalte. Als het me niet goed met de AB lukt loop ik er wel even heen om de versterker met de hand fijn te stellen.

Klopt wat je zegt, de versterker zal ook harder moeten werken.
Wel is het zo dat ondanks dat de "knijper" op 50% staat, ik niet boven de 30% volume met de 2500 kom.
Hij begint wat later volume te geven, en de stappen liggen wat verder uit elkaar.
Op mijn luister niveau is het zonder knijper echt niet meer dan 10-15% met die nerveuze millimeter stapjes.
Nog even van externe dac naar analoog (CD ingang) en dat maakt niets uit, ietsje zachter maar de nerveuze stappen zonder knijper zijn het zelfde.
Het is duidelijk de 2500 dit doet, jammer van zo'n fijne versterker, moet er maar mee leren leven, er zijn ergere dingen in het leven........

PS. heb wel het vermoeden dat met knijper ik wat meer bas heb, dan zonder.
Zou dit mogelijk zijn of is dit puur het idee/placebo effect?