Ik heb een RPI gehad met een daar in gebouwde Hifiberry dac, speciale behuizing zodat ik zelf de RCA uitgangen kon monteren. Was in het totaal toen ca. 125 euro kwijt aan materiaal.
Draaide op Volumio, werkte prima, gewoon te bedienen van telefoon/tablet/laptop door een snelkoppeling te maken.
Af en toe drop outs en problemen met aangelegde playlists, deze kon je niet meer verwijderen
Maar ik heb hier 2 jaar mee gespeeld denk ik en het werkt, toch een Node 2 gekocht en geen spijt van gehad.
Om zo'n apparaatje up to date te houden heb je toch enige kennis nodig van software en dat is bij mij absoluut niet zo.
Het gemak van een Node 2 waar je niets hoeft te doen en alleen maar op "ja" hoeft te klikken bij een update, de eenvoudige toegang tot de streamingdiensten en internetradio woog bij mijn keuze om over te stappen toch zwaar mee.
In mijn geval was ik 4x het bedrag van de RPI kwijt die ik had (inmiddels verkocht) maar geen spijt van.
De D naar A omzetting in de Node 2 is gewoon goed dus je kunt altijd later nog een externe dac toevoegen mocht je dat willen.
Succes met je keuze