Marantz Cd6002 spint niet: hoe zelf repareren?

Gestart door rutgerjan, februari 13, 2017, 14:07:15

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 3 gasten bekijken dit topic.

rutgerjan

Mijn Marantz cd6002 doet het niet meer :-(.
Ik heb m open gehaald, er zaten wat draadjes (weinig) rondom het asje, die heb ik weggehaald. Maakte verder niets uit.

Als ik er een cd in doe en deze vervolgens een klein handje help om te gaan draaien, dan pakt ie hem wel en speelt ie ook. Ik vermoed dus dat het motortje niet meer goed is, of dat deze net wat te weinig krijgt om op gang te komen. Ook heb ik wel eens gelezen dat het te maken kan hebben met het vervangen van een snaartje, maar kom er niet achter of dit bij de CD6002 ook zo werkt, of dat deze direct (zonder snaartjes) de cd aandrijft.

Wie kan me verder helpen hoe ik dit moet oplossen. Hoe kom ik tot een goede diagnose en wat is vervolgens de oplossing?

rutgerjan


AkTeVox

Bedoelt u het asje van de laser of van de cd schotel? Een foto helpt altijd om het wat duidelijker te maken.  :wink:

rutgerjan

Citaat van: AkTeVox op februari 17, 2017, 10:46:42
Bedoelt u het asje van de laser of van de cd schotel? Een foto helpt altijd om het wat duidelijker te maken.  :wink:

Da's een goeie, ben nu alleen niet in de gelegenheid om een foto te maken. Ik bedoel het asje van de cd schotel, recht onder het midden van de cd (uit mn hoofd).

Heb ook nog een cd67-mkii liggen, waar volgens mij iets vergelijkbaars mee aan de hand is. Maar goed, eerst maar die cd6002 maar eens.