Riverside is weer terug in de collectie. Luisterde de laatste weken toch voornamelijk klassieke muziek. Waarom weet ik ook niet zo goed, maar het bevalt mij beter. De rust die er vanuit gaat kalmeert mij meer dan de ruigten van Riverside. Na ruim een jaar intensief Riverside beluisterd te hebben, ben ik terug bij af, bij de klassieke muziek. Riverside staat gewoon achter mij in de collectie te wachten om weer op een goede dag beluisterd te gaan worden. Tot die tijd is het Gustav Mahler, Anton Bruckner, Schumann, Grieg, Beethoven, et cetera. Riverside is voorlopig uitgeluisterd zogezegd. Ik luister nog wel naar Marillion als het om progrock gaat - mooie emotionele songs. Ook Tears For Fears passeert hier de revue regelmatig - ook met deze band onderhoud ik warme gevoelen, al bezit ik maar 1 dubbel-CD van hen. Ook de 'Best of' CD van Oletta Adams word door mij gaarne gedraaid, al was het alleen maar vanwege de wereld song 'Woman in Chains', een echt kippenvelnummer, dat Adams opnam met het duo van Tears For Fears. Maar de klassieke muziek blijft voorlopig de boventoon voeren, al zal de popmuziek ook de beurt blijven komen, want ik blijf muzikaal gezien een omnivoor, iets wat ik sinds september 2003 niet meer heb kunnen los laten, met in dit leven mijn eerste echte bezoek aan een klassieke muziekwinkel, de Firma Barning aan de Stationsweg te Leiden. Sindsdien is er in mijn leven veel verandert op muzikaal gebied. In 1999 kocht ik bij Pieter van Ulden mijn allereerste (tweede hands) CD, Wawa Jawaka van Frank Zappa. Vanaf augustus 2003 kwam daar Mahler 4, Kathleen Battle, sopraan - Wiener Philharmoniker onder leiding van Lorin Maazel bij als allereerste (tweede hands) klassieke promotie CD, eveneens aangeschaft bij Pieter van Ulden. Nu koop ik nog maar heel voorzichtig klassieke muziek en muziek in het algemeen, dat komt omdat ik streng gebudgetteerd ben, iets wat mij tussen 1996 en 2003 ook overkomen is, maar toen kon ik deze periode afsluiten met de aanschaf van de Harbeths in 20004, iets wat er aan het einde van deze periode veel moeilijker zal zijn, daar mijn inkomenssituatie aanzienlijk minder gunstig is dan in de eerste periode, want ook mijn schuldenlast is nu aanzienlijker. Toch hoop ik er beste van. Maar mijn gezondheid koester ik nog meer dan mijn financiële situatie, want deze baart mij mee zorgen dan ooit, iets wat nog nooit zo acuut gespeeld heeft. Maar goed, genoeg getreurd, ik hoop binnenkort weer wat nog meer op te knappen, iets wat ik vandaag gelukkig ook zo heb mogen ervaren. John en ik gaan weldra naar weer twee afleveringen van The Flintstones kijken.