B&W ASW610

Gestart door mistyforyou, februari 03, 2017, 15:11:07

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 3 gasten bekijken dit topic.

mistyforyou

Hoi allemaal.

Ik heb een vraagje over hoe ik mijn sub heb aangesloten op de SR7007 via pre-out. Dubbele tulp plug Line input kabel gebruikt maar ik kan schijnbaar niets regelen met LFE.

Ik kan draaien aan de knop wat ik wil maar er gebeurt niets. Kan wel het volume regelen op de sub en de rest ook allemaal. Is het misschien omdat ik hem op de dubbele line's heb aangesloten.

xander32

Volgens mij heb je dan niet de juiste uitgang te pakken; SW1 (Pre Out) moet je hebben. Daarvoor heb je een enkele kabel nodig/een subwoofer kabel.

mistyforyou

Hij is aangesloten op SW1 pre-out. De kabel is wel degelijk geschikt voor subs.

DansaN

Voor de LFE moet je hem aansluiten op de sub pre out van de SR.
Kabel met een enkele plug dus naar de LFE ingang op de sub (ook een enkele plug).

mistyforyou

Waarom heeft die sub dan 2 line-ingangen en waarom kan ik die niet allebei gebruiken !

DansaN

De dubbele line ingang gebruik je wanneer je geen sub pre out hebt op je versterker/receiver.
Je regelt dan de crossover en fase via de sub i.p.v. via de receiver.

mistyforyou

Ik heb een B&W ASW 610 actieve subwoofer.Zoals bijna alle subwoofers heeft deze twee lijningangen,links en rechts.Normaliter wordt na de lijningangen de signalen samengevoegd en vervolgens naar de versterker geleid.Maar niet bij deze,althans,zo denk ik.De woofer is voorzien van twee spreekspoelen,welke beide aangestuurd worden door een eigen versterker.Deze twee versterkers hebben dus ook hun eigen ingang,ze zijn volledig gescheiden van elkaar.Dus moet je in dit geval een splitterkabel gebruiken,omdat anders één van de versterkers geen signaal krijgt.Aldus verkoper 1.Volgens verkoper 2 maakt het niet uit,je zou alleen het volumeknopje achterop wat hoger moeten zetten.Maar als één van de versterkers geen signaal krijgt terwijl hij wel aan staat zeg maar,dempt hij dan de beweging van de woofer niet die veroorzaakt wordt door versterker twee?Dus de ene versterker zet de woofer in beweging en de andere probeert deze tegen te houden,waardoor de ene versterker (onnodig) hard moet werken?Een simpel metinkje toont zoiets ook aan:met beide ingangen aangesloten geeft de sub 5 dB meer output dan met slechts één ingang aangesloten.Theoretisch gezien zou je met twee versterkers het uitgangsvermogen verdubbelen tov. één en zou je 3 dB meer output moeten krijgen.Maar aangezien het er 5 zijn,komen die extra 2 dB misschien van de demping van de versterker die geen signaal krijgt?Of zit ik er helemaal naast met mijn redenatie.

mistyforyou

Ik heb vandaag een bericht gehad van de importeur van B&W.De subwoofer heeft twee versterkers en de woofer heeft een dubbele spreekspoel.En om de volle output te halen moet er een Y-splitterkabel gebruikt worden.Wat er m.i. op duid dat beide versterkers geheel onafhankelijk van elkaar werken.Op de vraag waarom B&W op hun site twee verschillende specificaties opgeeft voor één en dezelfde sub heb ik nog geen antwoord gekregen.

mistyforyou

Blijft toch de vraag open waarom ik niet de crossover kan instellen op de sub. Begrijp me niet verkeerd. In de SR geeft hij wel aan als ik een crossover instel maar ik hoor geen enkel verschil. Of ik hem nou op 80hz of 250hz zet, er gebeurt niets.

DansaN

Staan je front speakers op klein ingesteld?

Wanneer de sub op LFE ingesteld staat, zal je anders alleen een signaal krijgen wanneer er een LFE track aanwezig is.

Je kan ook de sub op LFE + main zetten, dan doet de sub ook mee wanneer de fronts op groot staan.
Bij groot krijgen de fronts de volledige bandbreedte door.

mistyforyou

Hoi.

Heb inderdaad mijn fronts-center en backspeakers op small staan. ( 80hz ) Bij lfe en main krijg je toch dubbele bas. Dat is volgens mij ook niet de bedoeling toch.

In de SR staat die dus alleen op lfe 120hz