Ik heb een B&W ASW 610 actieve subwoofer.Zoals bijna alle subwoofers heeft deze twee lijningangen,links en rechts.Normaliter wordt na de lijningangen de signalen samengevoegd en vervolgens naar de versterker geleid.Maar niet bij deze,althans,zo denk
ik.De woofer is voorzien van twee spreekspoelen,welke beide aangestuurd worden door een eigen versterker.Deze twee versterkers hebben dus ook hun eigen ingang,ze zijn volledig gescheiden van elkaar.Dus moet je in dit geval een splitterkabel gebruiken,omdat anders één van de versterkers geen signaal krijgt.Aldus verkoper 1.Volgens verkoper 2 maakt het niet uit,je zou alleen het volumeknopje achterop wat hoger moeten zetten.Maar als één van de versterkers geen signaal krijgt terwijl hij wel aan staat zeg maar,dempt hij dan de beweging van de woofer niet die veroorzaakt wordt door versterker twee?Dus de ene versterker zet de woofer in beweging en de andere probeert deze tegen te houden,waardoor de ene versterker (onnodig) hard moet werken?Een simpel metinkje toont zoiets ook aan:met beide ingangen aangesloten geeft de sub 5 dB meer output dan met slechts één ingang aangesloten.Theoretisch gezien zou je met twee versterkers het uitgangsvermogen verdubbelen tov. één en zou je 3 dB meer output moeten krijgen.Maar aangezien het er 5 zijn,komen die extra 2 dB misschien van de demping van de versterker die geen signaal krijgt?Of zit ik er helemaal naast met mijn redenatie.