Streamer test

Gestart door xander32, januari 30, 2017, 06:32:54

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

xander32

https://www.alpha-audio.nl/2017/01/multitest-streamers-naim-aurender-en-lumin/

Flinke investeringen voor een streamer, maar die Lumin en Aurender zijn  :kwijl:.

WimPeu

Mooie spleledingetjes natuurlijk maar een streamer van 4 of zelfs 6K?  :-o En dan lees ik nog steeds dat de bediening nogal complex is. Alles staat en valt met de bediening. Ik ben er van overtuigd dat er veel betaalbaardere en mooiere oplossingen te realiseren zijn.
Kamer : LG OLED65E7V - Meridian 218 * DSP 7200
HT : Anthem AVM60 * PVA7 - Denon DBT-3313UD - Usher CP6381BE * HT1 * V601 * S520 - Cabasse Io2 -  Rythmik F15HP-SE - Sony VPL-50ES

Cornelis1921

#2
Ik begin d'er niet an, ik mot ze niet, mij te moeilijk, die glimmende elektrische kolerezooi. Geef mij maar het gouwe ouwe cassettebandje; had je daar trammelant mee, dan deed een afgekloven BIC-pen nog wonderen. ;-)
* CD6006 * SA8003 * PM8005 * Quantis QE317 * Harbeth HL-P3ES-2 * Epos stands * Beyer DT880 Premium 250Ω * Senn HD25 II Aluminium * Pro-Ject Headbox S * Nintendo Switch *

Brutus

Haha......6K voor een streamer die niets anders doet dan mijn streamer van een half K. Hou je vijfenhalf K over voor een versterker en/of speakers  :-D Lijkt me een veel betere investering.
Versterker Marantz PM11s3 / (sa)cd-speler Denon DCD1500ae / Streamer Bluesound Node 2 / Speakers Monitor Audio Gold GS20

xander32

Een Aurender heb ik twee maal uitgebreid aan het werk gehoord en die ontstijgt echt de massa. Zo natuurlijk, zo vloeiend, geen enkele hardheid. Mooier heb ik nog steeds niet gehoord aangaande streaming.


Citaat van: Brutus op januari 31, 2017, 03:57:06
Haha......6K voor een streamer die niets anders doet dan mijn streamer van een half K. Hou je vijfenhalf K over voor een versterker en/of speakers  :-D Lijkt me een veel betere investering.

xander32

Een gebruikersvriendelijke bediening is idd. een must. Anders kan je net zo goed cdtjes blijven spinnen. Betreft bediening vind ik ook na al die jaren, de SBT nog steeds een verademing.


Citaat van: WimPeu op januari 30, 2017, 08:08:23
Mooie spleledingetjes natuurlijk maar een streamer van 4 of zelfs 6K?  :-o En dan lees ik nog steeds dat de bediening nogal complex is. Alles staat en valt met de bediening. Ik ben er van overtuigd dat er veel betaalbaardere en mooiere oplossingen te realiseren zijn.

sjoek

Citaat van: xander32 op januari 31, 2017, 06:36:27
Een gebruikersvriendelijke bediening is idd. een must. Anders kan je net zo goed cdtjes blijven spinnen. Betreft bediening vind ik ook na al die jaren, de SBT nog steeds een verademing.

:gp: is inderdaad zeer fijn. Zo snap ik niet dat marantz voor hun na serie niet even de mensen die de heos app hebben ontworpen vraagt om dit ook voor de na te doen. :no:
De Set: ,Marantz 6170, hd amp1 , bluesound node n130, Boston acoustics a26.

TurboMarco

Op die zelfde site kom ik dit tegen :
https://www.alpha-audio.nl/2013/12/review-van-medevoort-hdhtpc/

Een htpc met een Van Medevoort mod  die 1299,- kost  :-o ,en dat te bedenken dat de hardware hooguit 500,- heeft gekost ,bovendien rekent een gemiddelde zaak 60,- assemblage kosten .

(main) Primare SPA21, Argon Stream2, Onkyo BDP 808, Speakerland Vector 0, Definitive Technology CS9040, Scan Speak Opus,subs: REL T9X(front), Beyma-Dayton-Hypex 2x12;(rear) , Velocity-Seas-Hypex 8+10"(center)

TurboMarco

Citaat van: Cornelis1921 op januari 30, 2017, 08:23:22
Ik begin d'er niet an, ik mot ze niet, mij te moeilijk, die glimmende elektrische kolerezooi. Geef mij maar het gouwe ouwe cassettebandje; had je daar trammelant mee, dan deed een afgekloven BIC-pen nog wonderen. ;-)
Ik had altijd wegwerp bandjes bij me  :-D
(main) Primare SPA21, Argon Stream2, Onkyo BDP 808, Speakerland Vector 0, Definitive Technology CS9040, Scan Speak Opus,subs: REL T9X(front), Beyma-Dayton-Hypex 2x12;(rear) , Velocity-Seas-Hypex 8+10"(center)

Marvin

Dat is een beste berg muntjes voor een glimmend UPnP netwerk machientje.

TurboMarco

totaal doorgeslagen .
(main) Primare SPA21, Argon Stream2, Onkyo BDP 808, Speakerland Vector 0, Definitive Technology CS9040, Scan Speak Opus,subs: REL T9X(front), Beyma-Dayton-Hypex 2x12;(rear) , Velocity-Seas-Hypex 8+10"(center)

xander32

Hetzelfde verhaal als die dure ls; waarom zal je het laten als je er het geld voor hebt?

sjoek

Citaat van: xander32 op januari 31, 2017, 20:21:44
Hetzelfde verhaal als die dure ls; waarom zal je het laten als je er het geld voor hebt?

Omdat het totaal overbodig is  :wink: :-P
De Set: ,Marantz 6170, hd amp1 , bluesound node n130, Boston acoustics a26.

xander32

... zonder bron geen geluid en wanneer je geld zat te besteden hebt, ga je echt niet MP afstruinen naar een tweedehands Squeezeboxje ...

quote author=sjoek link=topic=14772.msg281622#msg281622 date=1485891349]
Omdat het totaal overbodig is  :wink: :-P
[/quote]

thanatos

Niet iedereen is zo handig of heeft de tijd om daar handig voor te zijn.. Daarvoor zijn de kant en klare oplossingen. Die Aurender is een mooie. Die genoemde van Medevoort een lachertje. Idem met de positief gekochte review van Alpha Audio.

Ik heb een Raspberry Pi based PiCorePlayer stevig gemod met meerdere lineaire zelfbouw voedingen en dat speelt toch erg overtuigend voor het geld.. Beter dan mijn i7 QuadCore Mac Mini met de benodigde software.